مشعلی برای رفع بوی فاضلاب شهر صدرا برافروخته شد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، غلامحسین سادات رفیعی گفت: یکی از واحدهای تصفیه‌خانه اضطراری شهر صدرا حوضچه بی‌هوازی است که طی فرایند تصفیه فاضلاب در این حوضچه گاز هیدروژن سولفید و متان تولید می‌گردد. در سال‌های اخیر انتشار این گازها در هوای آزاد موجب نارضایتی مردم مناطق مجاور تصفیه‌خانه شده بود.

وی با تأکید به پیگیری مدیرعامل جهت رفع این معضل افزود: جهت رفع این معضل مطالعات و امکان‌سنجی لازم جهت اقدامات اصلاحی انجام‌شده و منابع مالی موردنیاز از بودجه جاری شرکت تأمین گردیده که یک دستگاه خنثی‌سازی گاز هیدروژن سولفید با ظرفیت تصفیه 6000 مترمکعب هوا در ساعت با هزینه 25 میلیارد ریال تهیه و در محل نصب‌شده است.

سرپرست دفتر نظارت بر توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب آبفا شیراز تصریح کرد: برای حفظ لایه ازن گاز متان تولیدی حوضچه بی‌هوازی در یک دستگاه مشعل بلند سوخته و تبدیل به گازکربنیک می‌شود.

سادات رفیعی اظهار داشت: این دستگاه از خردادماه سال جاری در تصفیه‌خانه اضطراری شهر صدرا نصب و در دست بهره‌برداری می باشد و با بررسی‌های میدانی که از مناطق مجاور شده است بوی فاضلاب در منطقه کنترل‌شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات