نیازمند تدوین تفاهم چندجانبه برای رسیدگی به وضعیت این افراد هستیم

نیازمند تدوین تفاهم چندجانبه برای رسیدگی به وضعیت این افراد هستیم

نیازمند تدوین تفاهم چندجانبه برای رسیدگی به وضعیت این افراد هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی ظهر امروز در حاشیه بازدید از آسایشگاه بیماران جذامی شهر مشهد، اظهار کرد: باید پیگیری در رابطه با ملک های اطراف این آسایشگاه از لحاظ داشتن معارض صورت گیرد.
وی ادامه داد: ساخت مکانی ویژه برای این افراد باید در نظر گرفته شود و در این رابطه شهرداری مشهد نیز پیگیری های لازم را انجام دهد.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تاکید کرد: همچنین تفاهم نامه چند جانبه با دانشگاه علوم پزشکی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، شهرداری و آستان قدس تدوین شود تا بتوانیم به طور جد به بحث ساماندهی این افراد بپردازیم.
خواجه نائینی با بیان اینکه باید آورده های خود در ارتباط با این افراد بر روی کاغذ بیاوریم، تاکید کرد: بعد از آن می توانیم به نتیجه مشخصی دست پیدا کنیم.
وی بیان کرد: ظرف ۱۰ روز آینده می توان به یک نتیجه مطلوب و مشخصی در رابطه با ساماندهی افراد جذامی در مشهد دست پیدا کنیم.
در ادامه نیز فرزاد بهشتی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد عنوان کرد: قطعا نقش شورای شهر و شهرداری مشهد در رسیدگی به این افراد ویژه است. امید داریم بتوانیم با حضور دیگر همکاران مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که فقط در حد حرف و قول کاری صورت گیرد، همکاران حوزه قرارگاه سازندگی، شهرداری، دادستانی و بهزیستی به جد پای کار آمدند، اما ما نیازمند ورود دانشگاه علوم پزشکی و آستان قدس رضوی هستیم و این عزیزان باید پای کار بیایند و نقش خود را ایفا کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تصریح کرد: اما آستان قدس و دانشگاه علوم پزشکی این اطمینان را داشته باشند که بدون حضور آن ها نیز باز کارها انجام خواهد شد.
بهشتی خاطرنشان کرد: ما علاقه داریم که این دوستان پای کار آیند و سهم خود را ایفا کنند.
وی اضافه کرد: اگر به تاریخ باز گردیم شاهد آن هستیم که آستان قدس رضوی از سال ۱۳۰۳ تا ۱۳۳۶ بحث بیماران جذامی را بر عهده می گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی تاکنون می توان نقش خود را به طور تقریبی ایفا کردند، اما ما نیازمند حضور فعالانه این افراد هستیم.
بهشتی ادامه داد: امید داریم بتوانیم جایی را در تراز انقلاب اسلامی برای این افراد ایجاد کنیم. وضعیت این افراد اصلا مناسب نیست.
وی بیان کرد: خواسته ما این است که بتوانیم با مطالبه گری رسانه ها بتوانیم به اهداف خود و خروجی های مناسب دست پیدا کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: جذامی های ساکن مشهد به دنبال نتیجه هستند، اگر از فردی نمی توان برای این جذامی ها نتیجه ای را فراهم کند، اساسا پای کار نیاید، از این رو ما و افراد دارای این بیماری از این امر خوشحال تر خواهیم بود.
بهشتی گفت: مادامی که ما واحدهایی را در شان این افراد نسازیم، جا به جایی و دور کردن این افراد از این منطقه منتفی خواهد بود.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات