۸۰ میلیارد ریال اعتبار مالی برای ساماندهی رودخانه بالهارود در...

مهندس عباس جنگی مرنی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از تصویب ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات مالی مدیریت بحران کشور توسط هیئت وزیران به منظور ساماندهی رودخانه بالهارود در شهرستانهای گرمی و بیله سوار استان اردبیل خبر داد.

مهندس عباس جنگی مرنی تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ هیئت وزیران، مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اعتبار مالی، ساماندهی رودخانه بالهارود توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل آغاز می شود. وی افزود: رودخانه بالهارود یکی از رودخانه های مهم مرزی در استان اردبیل می باشد که  با طول حدود 115 کیلومتر در حد فاصل  شهر بیله سوار  تا روستای اوچ آغاج شهرستان گرمی، مرز دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را تشکیل می دهد و در قسمت هایی از رودخانه نیاز به ساماندهی و تثبیت کناره و مسیر رودخانه است .

مهندس عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه اردبیل گفت: رودخانه بالهارود به لحاظ ظرفیت آب و خاک همیشه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و با توجه به وقوع سیلابها و فرسایشهای انجام شده در ساحل رودخانه نیاز به تثبیت کناره و ساماندهی رودخانه وجود دارد و مسئولان استانی و ملی و شرکت آب منطقه ای اردبیل در چند ماه اخیر تلاش و پیگیری زیادی برای اخذ اعتبار مالی لازم انجام داده اند .

مهندس عباس جنگی مرنی افزود: با این اعتبار مصوب دولت، اجرای طرح ساماندهی، تثبیت کناره و لایروبی رودخانه بالهارود توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل انجام می شود و خدمت کوچکی به منطقه و مردم شریف خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات