انسداد 50 حلقه چاه غیرمجاز آب در استان مرکزی/ صرفه‌جویی 3 میلیون مترمکعب آب در استان

انسداد 50 حلقه چاه غیرمجاز آب در استان مرکزی/ صرفه‌جویی 3 میلیون مترمکعب آب در استان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود قدبیگی" با بیان اینکه این چاه ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است اظهار کرد: تعداد 50 حلقه چاه غیرمجاز در سه ماهه ابتدایی سال جاری در استان مرکزی شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی وهمکاری نیروهای انتظامی مسدود و سبب صرفه جویی حدود 3 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی شد.
قدبیگی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آبی موجود در استان یکی از اولویت‌های اساسی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی محسوب می‌شود، اظهار داشت: برداشت‌های بی‌رویه آب در گذشته سبب شده تا سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان مرکزی افت داشته باشد.
وی تصریح کرد: طی این مدت در بخش آب های زیرزمینی، طی بازدید میدانی گروه‌های گشت و بازرسی تعداد 38 حلقه چاه تازه حفر شده شناسایی و مسدود شد.
وی گفت: برخی کشاورزان بدون رعایت قانون توزیع عادلانه آب، نسبت به حفر چاه کم عمق با روش دستی و استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز تراکتوری نسبت به حفر چاه‌های نیمه عمیق اقدام می‌نمایند که با توجه به حضور فعال گروه‌های گشت و بازرسی در حوزه عمل این مدیریت و همچینن درخواست مالکان چاه‌های مجاز مجاور، از فعالیت حفاران غیرمجاز جلوگیری می‌شود.
مهندس قدبیگی ادامه داد: در همین راستا با حضور به موقع اکیپ‌های گشت و بازرسی این شرکت تعداد 14 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت آب منطقه ای مرکزی بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی برخورد خواهد کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات