لزوم همکاری مردم و دستگاه‌ها برای کاهش مصرف برق/ پرداخت بيش از 5 ميليارد تومان پاداش به مشترکان خوش‌مصرف قم

لزوم همکاری مردم و دستگاه‌ها برای کاهش مصرف برق/ پرداخت بيش از 5 ميليارد تومان پاداش به مشترکان خوش‌مصرف قم

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی آهنین‌پنجه" در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قم که همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق قم ۵۷۴ هزار مشترک در بخش خانگی، صنعتی، کشاورزی و... دارد، اظهار داشت: بخش خانگی با داشتن ۸۰ درصد مشترکین برق در استان ۳۶ درصد میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه میزان مصرف برق در بخش صنعت در استان رو به افزایش است، گفت: بخش صنعت حدود یک درصد از مشترکان استان را در برمی‌گیرد که ۳۰ درصد انرژی برق توزیعی را به خود اختصاص داده‌ است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین یادآور شد: بخش کشاورزی کمتر از یک درصد از مشترکان استان را تشکیل می‌دهد این در حالی است که ۱۲.۲ درصد مصرف برق استان را این بخش مصرف می‌کند.
وی افزود: بخش تجاری هم با 13.6 درصد مشترکان، مصرف 9.7 درصد انرژی مصرفی استان را به خود اختصاص می‌دهد.
آهنین‌پنجه در ادامه با بیان اینکه پیک‌بار مصرف سال گذشته به ۸۲۷ مگاوات رسید، خاطرنشان کرد: سقف پیک‌بار برای استان‌ها از سوی شرکت توانیر به صورت هفتگی تعیین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال پیک‌بار هنوز در استان از ۷۶۰ مگاوات بالاتر نرفته است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا از خط قرمز پیک مصرف عبور نکنیم تا دچار خاموشی نشویم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه طرح‌های مدیریت پیک‌بار از نیمه خردادماه شروع شده است، گفت: در این مدت دو روز پیک مصرف قم قرمز شد، این در حالی است که استان‌هایی که قرمز شوند احتمال خاموشی وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه سال گذشته شرکت توزیع نیروی برق استان قم در مدیریت پیک‌بار در گروه خود رتبه نخست را کسب کرد، اظهار داشت: همچنین این شرکت در بین تمام شرکت‌های توزیع برق کشور نیز رتبه دوم را کسب کرد و بر این اساس هیچ خاموشی در استان اعمال نشد.
آهنین‌پنجه بر ضرورت همکاری همه مردم و دستگاه‌ها برای کاهش مصرف برق تأکید کرد و گفت: برای سال جاری ۸۰ مگاوات صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف مصرف برق استان هدف‌گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ادامه افزود: امسال برای اولین بار در بخش خانگی و تجاری نیز ۱۹ مگاوات جهت کاهش پیک بار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار و 300  تفاهم‌نامه همکاری جهت مشارکت در طرح‌های پیک‌بار امضا کردیم، ابراز داشت: صنعت و کشاورزی سال گذشته همکاری خوبی در مدیریت مصرف برق داشتند و بیش از ۵ میلیارد تومان به عنوان پاداش همکاری به مشترکان همکار پرداخت شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه در حوزه کاهش تلفات و میزان خاموشی‌ها نیز شرکت توزیع نیروی برق استان قم بهتر از هدف‌گذاری صورت گرفته عمل کرده است، تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق قم در زمینه تولید پراکنده برق با استفاده از سوخت گاز و انرژی‌های تجدید پذیر همچون نیروی خورشیدی فعال است.
وی در ادامه با اشاره به وجود ۴۱۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۸۵۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان  یادآور شد: سال گذشته ۶۰ کیلومتر خطوط فشار متوسط و ۵۴ کیلومتر خطوط فشار ضعیف احداث شد.
آهنین‌پنجه همچنین با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۲۲۱ دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۴۶ مگاولت آمپر در استان اضافه شد، افزود: شرکت توزیع برق در هر ۳۰ متر موضوع تامین روشنایی معابر را در دستور کار دارد، ضمن اینکه در استان بالغ بر ۱۰۵ هزار لامپ روشنایی وجود دارد.
وی تأکید کرد: زیرساخت‌های توزیع نیروی برق استان در حال افزایش است و در این رابطه به سمت استفاده از سامانه‌های الکترونیکی برای افزایش رضایت‌مندی مشترکان حرکت می‌کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات