مسکن ملی هنوز قیمت گذاری نشده است

مسکن ملی هنوز قیمت گذاری نشده است

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه، دوم تیرماه در حاشیه امضای تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران در راستای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: تمام تلاش ما بر این است که همه موانع را از مسیر تولید مسکن برداریم؛ تسهیلات کافی به این حوزه اختصاص دهیم و خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که بسیاری از موانع برطرف شده است.

وی با بیان اینکه انبوه‌سازان با آمادگی کامل برای تولید مسکن وارد پروژه‌ها می‌شوند، گفت: اداره‌‌کل راه و شهرسازی استان تهران، ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن را آغاز کرده است که متقاضیان این واحدها مراحل ثبت‌نام و غربالگری را پشت‌سر گذاشته‌اند و تمام فرایند و حتی اخذ تسهیلات به‌صورت الکترونیکی در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با اقدام جهادی و استفاده حداکثری از تکنولوژی صنعتی‌سازی باید وارد تولید مسکن شویم تا فاصله عرضه و تقاضا کاهش یابد.

اسلامی با اشاره به عملیاتی شدن طرح کارت مصالح ساختمانی گفت: کارت مصالح ساختمانی با دو الگو عملیاتی شده است؛ الگوی اول آن بازار تهاتری است و الگوی دوم هم به تعامل بین بنیاد مسکن و بانک مسکن برمی‌گردد و بنیاد مسکن پروژه‌های متعهدشده را با استفاده از این الگو در دست اجرا دارد و از طرح کارت مصالح ساختمانی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت از مستاجران بیان داشت: در این مقطع به دنبال ساماندهی بازار اجاره هستیم و دو بسته سیاستی و حمایتی را تعریف کرده‌ایم. این بسته‌ها روز سه‌شنبه سوم تیر در جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح خواهد شد و به‌زودی درباره جزئیات این بسته‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توجه به قدرت خرید مردم بازار به سمت افزایش تقاضا برای متراژهای کمتر از ۸۵ متر سوق پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه استطاعت خرید مردم متفاوت شده در حال حاضر بیشترین تقاضای خرید مسکن برای واحدهای زیر ۸۵ متر است.

اسلامی با بیان اینکه برای هفت دهک کشور برنامه تامین مسکن داریم، اظهار داشت: برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های ۱ و ۲ با همکاری نهادهای حمایتی در دست اجرا است و دهک‌های ۳ تا ۷ هم با سه نوع واگذاری حمایت می‌شوند.

وی افزود: اولین نوع واگذاری ارائه زمین‌های ۹۹ ساله است که قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد. همچنین نوع دوم بحث مسکن مشارکتی و سومین برنامه دولت برای این دهک‌ها اجرای دستورالعمل شهرک‌سازی است که تسهیلات متفاوتی به این پروژه اختصاص داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمین‌های مرغوبی برای احداث شهرک‌ها در اختیار داریم و در حال حاضر ۲۰ پروژه شهرک‌سازی را می‌توانیم اجرا کنیم.

اسلامی گفت: تسهیلات قابل توجهی هم به سازندگان اختصاص می‌یابد به طوری که برای ۲۰ درصد آورده خود می‌توانند تسهیلات ۸۰ درصدی دریافت کنند.

وی با اشاره به افزایش تعاملات تجاری با کشورهای همسایه پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی بیان داشت: به تدریج روابط تجاری از سر گرفته می‌شود و بسیاری از مرزها هم به حالت عادی برگشته است.

وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال افزایش قیمت مسکن ملی پس از تورم اخیر گفت: مسکن ملی هنوز قیمت‌گذاری نشده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات