تحول دیجیتال و‌ هوشمندسازی برق، با راه‌اندازی مرکز پایش

تحول دیجیتال و‌ هوشمندسازی برق، با راه‌اندازی مرکز پایش

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامعلی رخشانی مهر" با بیان این که این مرکز یکی از ارکان اصلی هوشمندسازی برق است، خاطرنشان کرد: نقشه راه هوشمند سازی شرکت توانیر مشتمل بر ۳ بازیگر اصلی شامل مشترک هوشمند، شرکت برق هوشمند و حاکمیت هوشمند است.
رخشانی مهر افزود: مرکز پایش صنعت برق  ابزاری برای حاکمیت هوشمند در صنعت برق است که وزارت نیرو و شرکت توانیر در جایگاه حاکمیتی، نقش قانونگذار و نظارت بر اجرا را ایفا می‌کند.
وی افزود: حدود ۳۵ شاخص برای شرکت‌های توزیع در حوزه‌های خدمات مشترکان، قابلیت اطمینان شبکه، کیفیت برق، کاهش تلفات، مدیریت مصرف و شاخص‌های مدیریتی تعریف و احصا شد و شاخص‌های مرتبط با شرکت‌های برق منطقه‌ای نیز از سوی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی تعریف شده است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به نصب ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ، تعداد مشترکان دیماندی بالای ۳۰ کیلووات را حدود ۴۰۰ هزار و مشترکان چاه‌های کشاورزی را ۱۱۰ هزار مشترک ذکر کرد که به همراه مشترکان دولتی و در قالب تفاهم‌نامه با برنامه های مدیریت بار همکاری می‌کنند.
رخشانی مهر خاطرنشان کرد: مرکز پایش مصرف، وظیفه تحلیل و پایش بار مصرفی مشترکان را به خصوص در ایام پیک شبکه برعهده دارد و پایش مصرف برق، کاربرد اصلی مرکز پایش صنعت برق در فصل پیک شبکه محسوب می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات