مجموعه "توصیه‌های ساده برای مدیریت مصرف آب" منتشر شد

مجموعه "توصیه‌های ساده برای مدیریت مصرف آب" منتشر شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "بنفشه زهرایی" با اعلام این خبر گفت: به منظور آشنایی همه مصرف‌کنندگان آب با راه‌کارهای ساده مدیریت مصرف آب، راهنمایی با عنوان "توصیه‌های ساده برای مدیریت مصرف آب" توسط دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفا تهیه شده است.
وی افزود: در تهیه این راهنما، سعی شده تا ضمن رعایت اجمال و استفاده از زبان ساده، اطلاعات مفیدی برای طیف وسیعی از مخاطبان فراهم گردد.
زهرایی ادامه داد: در این راهنما ابتدا مفاهیم پایه در مورد منابع و مصارف آب، تغییرات اقلیمی و شرایط خاص آب و هوایی و منابع آب ایران و بخصوص نحوه تامین آب و مدیریت فاضلاب شهرها تا حد امکان به زبان ساده تشریح شده و پس از آن، قوانین و مقررات، استانداردها و تعرفه‌های مرتبط با آب ارائه شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو افزود: در بخش پایانی این راهنما تلاش شده است تا راه‌کارهای مدیریت مصرف آب در کاربری های غیرخانگی و خانگی و نیز راه‌کارهای عمومی مدیریت مصرف آب ارائه شوند.
وی با اشاره به شیوه‌های متفاوت مصرف و هدررفت آب در مشاغل و محیط‌های کاری مختلف، خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی، گام نخست و بنیادین در حرکت به سوی توسعه پایدار و حفاظت از منابع آب است و امیدوار هستیم که تهیه این راهنما بتواند در ارتقای آگاهی عمومی اقشار مختلف جامعه در خصوص محدودیت منابع آب کشور و شیوه‌های مدیریت مصرف آب، نقش موثری ایفا کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات