اجرای 2 طرح کوتاه‌مدت برای حل مشکلات آبی زاهدان

اجرای 2 طرح کوتاه‌مدت برای حل مشکلات آبی زاهدان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمیدرضا کشفی" در حاشیه بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب در زاهدان افزود: پروژه‌های احداث خط انتقال آب از چاه‌های حرمک به زاهدان و فاز چهارم آب شیرین‌کن زاهدان برای رفع تنش آبی در این شهر در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: وزارت نیرو اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی برای رفع تنش آبی سیستان و بلوچستان و طرح‌های آبرسانی به زاهدان در نظر گرفته که بخشی از اعتبارات طرح آبرسانی به زاهدان برای کاهش قطعی و افت فشار آب این کلانشهر، پرداخت شده است.
معاون راهبردی و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه با توجه به رشـد سریع جمعیت شهر و افزایش نیاز آبـی همواره بررسی راه کارهایی از جمله اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن چاه‌ها و افزایش ظـرفیت انتقال آب خطـوط اول و دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهـدان مورد توجه بوده است، افزود: به همین منظور در کوتاه مدت طرح استحصـال آب از شش حلقه چاه دشت حرمک (80 کیلومتری زاهدان) به ظرفیت تقریبی 150 لیتر در ثانیه در برنامه وزرات نیرو قرار گرفته است.
کشفی اضافه کرد: تاکنون سه حلقه چاه هرکدام به عمق 150 متر هرکدام برای آبدهی 25 لیتر در ثانیه حفاری شده و الباقی در حال حفر است. قرارداد طرح به صورت PC با مبلغ اولیه حدود 222 میلیارد ريال و به مدت 5 ماه است.
وی اظهار امیدواری کرد، نیمی از طرح فاز چهارم آب شیرین‌کن با ظرفیت 7500 متر مکعب اواخر تیر ماه وارد مدار شده و نیمه دیگر آن تا اواسط مرداد ماه سال جاری با 15 هزار متر مکعب در شبانه روز و حدود 170 لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب تولیدی شهر زاهدان اضافه شود.
بنا بر این گزارش، شهر زاهـدان به عنوان مرکـز استان سیستان و بلوچسـتان با کمبود آب به میزان 550 لیتر بر ثانیه در پیک مصرف تابستان همواره در معـرض تنش آبی قـرار داشته و تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت از مهم‌ترین چالش‌های توسعه پایدار این شهر است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات