وزير نيرو در آيين افتتاح مركز پايش انتقال و توزيع ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ،دكتر رضا اردكانيان در آيين گشايش مركز پايش انتقال و توزيع برق كشور كه از طريق ويديوكنفرانس و ارتباط تصويري با شركتهاي زيرمجموعه صنعت برق در توانير برگزار شد، گشايش اين مركز را مربوط به بخش سازوكارهاي پويش الف –ب ايران ذكر كرد كه به عنوان ابزار حاكميت هوشمند بر صنعت برق كشور تلقي مي شود.
وزير نيرو با گراميداشت سالگرد شهداي هفت تير و شهادت جمعي از خدمتگزاران صديق نظام به ويژه وزير شهيد نيرو دكتر حسن عباسپور گفت: امسال نتيجه سالها تلاش و دستاوردهاي صنعت برق را در قالب اولين هاي صنعت برق منتشر و به محضر مقام معظم رهبري تقديم كرديم كه با اظهار لطف و تقدير مشوق آميز و روحيه بخش ايشان از تلاش همكاران و تاكيد بر ادامه كار با همين جديت و توجه به عرصه مهم شبكه هاي انتقال همراه بود.
دكتر اردكانيان افزود: امروز توفيق يافتيم اولين پاسخ را به توجه هوشمندانه و دقيق رهبر معظم انقلاب عرضه كنيم و آنهم پروژه اي است كه با تلاش همكاران تحت عنوان مركز پايش شبكه انتقال و توزيع برق كشور افتتاح مي شود.
وي افزود: به مدد اين مركز مي توانيم عملكرد نقاط مختلف اين شبكه وسيع و عملكرد مديرانمان را در عرصه هاي مختلف مد نظر داشته باشيم و از دل اين پايش قطعا پروژه هاي مهمي براي بهبود سيستم انتقال و اتصالات آن و احيانا روشن شدن نقاط ضعف و پايدار كردن سيستم عايد مي شود.
وزير نيرو  دومين افتتاح اين مراسم را مربوط به بخش ساخت و سازها ذكر كرد كه طي آن يك واحد توربين گازV94/2 نيروگاه شاهرود به همت متخصصان ايراني به چرخه تركيبي تبديل و توان آن بدون استفاده از سوخت بيشتر، 21 مگاوات افزايش يافت و راندمان از 34 درصد به 36.2 درصد رسيد كه 15 ميليون ليتر صرفه جويي سالانه مصرف سوخت را محقق ساخت و سرآغازي بر موفقيتهاي دامنه دارصنعت برق در اين خصوص و واگذاري پروژه هاي بيشتر به بخش خصوصي فعال در اين عرصه خواهد بود.
وي با اشاره به فراهم شدن شرايط براي بازگشت سرمايه از محل صرفه جويي سوخت اظهار داشت: به محض اخذ مصوبه از هيات وزيران اين قرارداد را فعال مي كنيم و اميدواريم با برداشته شدن بار مالي از دوش سرمايه گذاران ،مجال بيشتري براي مشاركت آنها فراهم شود.
وزير نيرو كاهش 0.5 درصدي تلفات شبكه هاي توزيع برق طي سال گذشته را مورد توجه قرارداد كه صرفه جويي قابل ملاحظه و معادل سوخت مصرفي يكسال نيروگاهها براي صادرات برق را به همراه داشت.
وي تاكيد كرد: اين عرصه جديد در صنعت برق كه معطوف به افزايش بهره وري از منابع مالي ،فن آوريهاي موجود و منابع انساني است، مسير جديدي را براي توسعه پايدار كشور باز مي كند و قطعا اين مسير را با شدت ادامه مي دهيم و انشاء ا.. مردم عزيز كشور بيشتر در جريان اين تلاشها و دستاوردها قرار مي گيرند.
دكتر اردكانيان صنعت آب و برق را زيربناي توسعه و عمران كشور توصيف كرد و افزود: به حمدا.. در هفته هشتم پويش الف –ب ايران و به اتكاء دستاوردهاي موفق پويش در نيمسال گذشته كه اتمام 227 پروژه بزرگ صنعت آب و برق با بيش از 33 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري را شامل مي شود، سال جديد را با رضايت و قدرداني رهبر معظم انقلاب از تلاشگران صنعت برق و با ابعاد وسيعتري آغاز كزديم و بهره برداري از250 پروژه بزرگ آب و برق درسال رونق توليد پيش بيني شده و از ابتداي امسال تاكنون نيز 19 پروژه بزرگ با بيش از 9 هزار ميليارد تومان شامل طرحهايي كه امروز افتتاح مي شود ،به بهره برداري رسيده است.
وزير نيرو گفت :انشاءا.. اين افتخار موجب تلاش مضاعف همه ما در اين عرصه وسيع خواهد بود و با توجه به ظرفيتهاي فراواني كه در تبادل انرژي و دانش و تجربه در منطقه داريم در آينده نزديك شاهد گشايش هرچه بيشتر بازارهاي منطقه فراروي نيرو كار و متخصص كشور خواهيم بود.
گفتني است اين مراسم با حضورمهندس حائري معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي ،مهندس متولي زاده مديرعامل شركت توانير ،دكتر فرخزاد مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران ،مهندس طرزطلب مديرعامل شركت توليد برق حرارتي و جمعي از معاونان شركت توانير و اصحاب رسانه همچنين ارتباط تصويري مديران عامل شركتهاي صنعت برق كشور در توانير برگزار شد.




لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات