اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای احداث پل جدید کاکارضا سلسله

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای احداث پل جدید کاکارضا سلسله

رضا خالقی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه پل جدید کاکارضا درگفت و گو با خبرنگاران افزود: پل کاکارضا در جریان سیل سال گذشته تخریب شد و اکنون عملیات احداث سازه جایگزین با ۳۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پل جدید بتنی و به طول ۹۰ متر است که با سه دهنه ۳۰ متری در صورت تامین اعتبار تا پایان سال مالی ۹۹ بهره برداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دلیل تخریب پل کاکارضا حدود سه کیلومتر از محور خرم‌آباد – نورآباد دوطرفه شده و به دلیل ترافیک بالا در این منطقه و هندسه نامناسب مسیر، احتمال وقوع تصادف در این قطعه بالا است.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان در خصوص روند احداث پل جایگزین تصریح کرد: با توجه به ریزش ناگهانی پل در سیل سال گذشته و به دلیل پیگیری های قضایی  و بررسی های فنی در خصوص شناسایی قصور احتمالی در زمان ساخت این سازه، شروع عملیات بازسازی تا چند ماه امکانپذیر نبود.

خالقی ادامه داد: در حال حاضر کارگاه طرح بازسازی مستقر و تجهیز و تاکنون از مجموع ۱۹ شمع مورد نیاز پایه پل، ۶ شمع اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در جلسه با دستگاههای مرتبط مقرر شده اقدامات فوری از جمله افزایش علائم هشدار دهنده، آشکار سازی و کاهش سرعت، خط کشی ممتد تمامی سه کیلومتر و سبقت ممنوع شدن، نصب سرعت گیر در تقاطع ورودی و خروجی پل کاکارضا برای کاهش تصادف در این منطقه انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات