به روز رسانی سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد و ایجاد امکان  ...

به روز رسانی سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد و ایجاد امکان ...

به روز رسانی سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد و ایجاد امکان پاسخگویی آنلاین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمود برهانی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر در مشهد حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی، ۱۵۰ هزار واحد تجاری و ۷۰۰ هزار خودرو وجود دارد.
وی افزود: طبق آلبوم بودجه شهرداری، سهم عوارض خودرو، نوسازی و کسب و پیشه از کل بودجه، حدود سه درصد است که نسبت به حجم عظیم خدمات در حال اجرا و توسعه ای بسیار ناچیزی است.
مدیرکل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد بیان کرد: برابر بررسی های کارشناسی صورت گرفته، یکی از مشکلات موجود در خصوص کمبود سهم درآمدهای پایدار، عدم مشارکت مردم در پرداخت عوارض با توجه به وجود ترافیک شهری و تحمل زمان و هزینه به منظور مراجعه برای پرداخت این عوارض است که این موضوع ناشی از تمرکز بر وصول این عوارض به روش های سنتی و عدم توسعه زیرساخت های پرداخت الکترونیکی است.
برهانی خاطرنشان کرد: بدین منظور شهرداری مشهد از سال ۱۳۸۳ سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد را در بستر تحت وب و امکان دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت را راه اندازی کرد که از مزایای آن می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه، فرار از ترافیک‌های شهری و آسودگی و راحتی در پراخت اشاره کرد.
وی اضافه کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از حضور غیر ضروری شهروندان و تسریع در پاسخگویی به سوالات ارباب رجوع، امکان پاسخگویی آنلاین به سامانه پرداخت الکترونیک عوارض شهرداری مشهد نیز اضافه شده است.
مدیرکل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد گفت: روش های پرداخت غیر حضوری عوارض شهرداری مشهد شامل پرداخت از طریق اینترنت بانک ، تلفنبانک ، موبایل بانک در صورت داشتن فیش و پرداخت از طریق مراجعه به پرتال اینترنتی شهرداری مشهد به درگاه الکترونیکی avarez.mashhad.ir در صورت عدم داشتن فیش است.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات