حل ریشه ای مشکلات شهر با تحلیل درخواست های مردمی ۱۳۷ امکان پذیر است

حل ریشه ای مشکلات شهر با تحلیل درخواست های مردمی ۱۳۷ امکان پذیر است

حل ریشه ای مشکلات شهر با تحلیل درخواست های مردمی ۱۳۷ امکان پذیر است

به گزارش پایگاه شهرداری مشهد، روسای شوراهای اجتماعی محلات منطقه ۵ مشهد به عنوان دومین منطقه شهر، در راستای اجرای طرح « سه شنبه ها با شورای اجتماعی محلات » و با هدف آشنایی با فعالیت های این مرکز و همچنین افزایش تعاملات فیمابین در جهت تسریع پاسخگویی به درخواست های شهروندان و حل مشکلات شهری آنان، از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ بازدید کردند.
لزوم توسعه ۱۳۷ برای پاسخگویی به درخواست های شهروندان در حوزه همه دستگاه ها و نهادها
محمدرضا مهدیزاده باغدار، رئیس شورای اجتماعی محله جلالیه در این نشست گفت: ۱۳۷، برای کشورهای اروپایی که مدیریت یکپارچه یا واحد شهری در آنها وجود دارد تعریف شده است که در آن کشورها، کلید امور شهر، در دست شهردار است اما در ایران که اختیارات شهرداری ها محدود است، به همین دلیل، انجام درخواست های مردمی ۱۳۷ نیز با مشکل مواجه می شود.
وی با تاکید بر اینکه لازم است طی تفاهمی با سایر دستگاه ها و نهادها و توسعه زیرساخت های ۱۳۷، پاسخگویی به همه درخواست های شهروندان در حوزه همه دستگاه ها و نهادها به این مرکز واگذار شود، افزود: مزاحمت های شغلی و سد معبر، از عمده مشکلات منطقه ۵ و محله جلالیه هستند که باید اقدامات ویژه ای برای حل این معظلات صورت گیرد.
حل ریشه ای مشکلات شهر با استفاده از تحلیل اطلاعات تماس های مردمی ۱۳۷
بهشتی نیک، رئیس شورای اجتماعی محله آوینی نیز با مهم دانستن مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، تاکید کرد: فعالیت های خوبی در حوزه انعکاس آماری درخواست های مردمی ۱۳۷ صورت می گیرد اما این کافی نیست، برای حل ریشه ای مشکلات شهر و شهروندان، باید اطلاعات و درخواست های مردمی ۱۳۷، که طی سالیان سال جمع آوری شده است، تحلیل شده و توسط بخش های مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی، استفاده شود.
در ادامه، بعد از اینکه صفری، عضو شورای اجتماعی محله رضائیه از مشکل رو به ازدیاد کارتن خوابی در محله خود گلایه کرد و از ۱۳۷ برای پیگیری حل این مشکل کمک خواست، حجت الاسلام روح الله علوی منش، رئیس شورای اجتماعی محله مهرآباد هم گفت: درست است که بیشتر شهروندان شماره سه رقمی ۱۳۷ را به خوبی می شناسند، اما لازم است درگاه های دیگر ورودی از جمله نرم افزار همراه این مرکز نیز تقویت شده و در آن، دسترسی خاصی برای اعضای شورای اجتماعی محلات در نظر گرفته شود.
آغاز تحلیل اطلاعات درخواست های مردمی ۱۳۷جهت تدوین بسته های سیاستگذاری شهرداری
در پایان این نشست، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد اظهار داشت: در سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد از خانوارهای ساکن منطقه ۵ با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس گرفته و درخواست های خود را مطرح کرده اند که لازم است با همکاری اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه، این مشارکت افزایش چشمگیری یابد.
وی افزود: ۱۳۷، اقیانوسی از اطلاعات است لذا با دانستن این حقیقت، آغاز به استخراج اطلاعات این معدن عظیم در حوزه های مختلف و تحلیل آنها نموده ایم تا در نهایت، بر اساس نیاز و درخواست های مردمی، بسته های سیاستگذاری برای بخش های مختلف شهرداری تدوین و ارائه نماییم.
تعریف قالب استاندارد برای پاسخگویی کارشناسان ۱۳۷ به تماس های شهروندان
رمضانی فرخد اضافه کرد: تکریم شهروندان و مخاطبان، همواره سرلوحه کار ما قرار دارد لذا استانداردهای مشخصی را جهت پاسخگویی کارشناسان این مرکز به تماس های تلفنی شهروندان تعریف کرده و در نهایت نسبت به عملکرد هر کارشناس، از شخص تماس گیرنده نظرسنجی می کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸، تعداد درخواست های مردمی به نتیجه رسیده نسبت به سال قبل، ۲۷ درصد افزایش داشته است، افزود: شورای اجتماعی محلات و مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، دو بازوی توانمند شهرداری برای حل مشکلات شهر و شهروندان هستند.
لازم به ذکر است بر اساس تفاهم اداره شورای اجتماعی محلات و اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷، مقرر شده است سه شنبه های هر هفته، بازدید اعضای شورای اجتماعی محلات مناطق مختلف از مرکز ۱۳۷ در قالب ویژه برنامه « سه شنبه ها با شورای اجتماعی محلات » برگزار شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات