تصویب کاهش نرخ سود وام مسکن نخبگان

تصویب کاهش نرخ سود وام مسکن نخبگان

http://www.bananews.irدر جلسه امروز هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان، کاهش نرخ سود وام مسکن نخبگان تصویب شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون امور فرهنگی و جذب شناسایی نخبگان، ودیعه رهن مسکن نخبگان را از دیگر مصوبات جلسه امروز بنیاد با رئیس جمهور ذکر کرد و یادآور شد: این ودیعه برای نخبگان دوره های کارشناسی تا دوره دکتری در نظر گرفته شده است. به این صورت که ودیعه ای به عنوان رهن مسکن به دانشجویان کارشناسی تا دکتری اعطا می شود.

وی با تاکید بر اینکه این ودیعه برای دانشجویان ایرانی که از خارج به کشور بازگشته اند، هم پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: این ودیعه پس از دو سال از سوی دانشجویان به بنیاد بازپرداخت می شود.

حسینی همچنین از کاهش نرخ سود وام مسکن نخبگان خبر داد و یادآور شد: طبق مصوبات جلسه امروز نرخ سود وام مسکن که در گذشته ۱۲ و در مقطعی ۱۴ درصد تعیین شده بود بر اساس دستور رئیس جمهور به ۹ درصد کاهش یافت.

معاون امور فرهنگی و جذب شناسایی نخبگان همچنین اضافه کرد: طبق این مصوبات، نرخ سود در تهران ۹ درصد، در مراکز استانها ۷ درصد و در شهرستانها ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: اجرایی کردن این مصوبات منوط به اجرایی شدن آن در بانکها خواهد بود ضمن آنکه امیدواریم بر اساس این مصوبه افرادی که در گذشته این وام را دریافت کرده اند بتوانند از تقلیل نرخ سود برخوردار شوند.

 

    نظرات