خبر نادرست «تخریب بام تیمچه بخشی» ناشی از تصور اشتباه بود

خبر نادرست «تخریب بام تیمچه بخشی» ناشی از تصور اشتباه بود

احمدرضا کاظمی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی #صبح_سیلک، با اشاره به واقع شدن ملک نقاده پشت مسجد بالابازار و تیمچه بخشی بیان کرد: ورود شهرداری کاشان در این زمینه صرفا به منظور پاک‌سازی و آواربرداری ناشی از تخریب ملک فرسوده فاقد ارزش تاریخی آن هم به درخواست کتبی مالک صورت گرفته است.
وی، عقب‌نشینی دو متر از ملک مذکور را نیز به دلیل تعریض معبر به عنوان یکی از مسیر‌های دسترسی به مسجد بالابازار و با درخواست شهروندان یادآور شد.
مسئول ناحیه بازار، مجاورت ملک نقاده با تیمچه بخشی را یکی از دلایل شکل‌گیری تصور اشتباه تخریب تیمچه دانست و گفت: البته اگر کمی دقت می‌شد راهرو و به اصطلاح دالانی میان تیمچه و ملک وجود دارد که به مسجد بالابازار، محوطه حمام تاریخی خان و مدرسه متروکه امامیه منتهی گردیده و نقش حائل سازه تخریب شده با تیمچه را ایفا می‌کند بنابراین اصولا هیچ آسیبی نمی‌توانسته به بنای ارزشمند وارد شود.
کاظمی در ادامه با تأکید بر اهمیت جایگاه بازار از نظر مدیریت شهری، اختصاص یک ناحیه مستقل در میان نواحی 17 گانه به این مکان مهم تاریخی، اجتماعی و اقتصادی را گواه این ادعا قلمداد و تصریح کرد: اقدامات شهرداری به منظور حفظ، احیا و نگه‌داشت بازار به اذعان ناظران و کارشناسان در تاریخ فعالیت این نهاد عمومی شاخص و ممتاز بوده است.
وی، نگاه مدیریت شهری برای احیا و ارتقای جایگاه بازار را مبتنی بر نگرشی تخصصی دانست و فعالیت پایگاه پژوهشی بازار با حضور کارشناسان و متولیان امر از شهرداری و میراث فرهنگی را گامی ارزشمند در این مسیر عنوان کرد.
مسئول ناحیه بازار به نمونه‌هایی از اقدامات شهرداری در بازار اشاره کرد و گفت: در این زمینه، بام بازار پانخل سال گذشته مرمت و احیا شد همچنین طرح مقاوم‌سازی لرزه‌ای برای نخستین بار در کشور به ابتکار متخصصین کاشانی در 10 مورد از دهانه یا چشمه طاق های بازار به اجرا درآمد و اجرای فازهای بعدی آن هم در دست اقدام است.
کاظمی جداره‌سازی و کف‌سازی ورودی‌های بازار را نیز یادآور شد و بیان کرد: کوی شهید نیکویی(اصناف) یکی از این موارد به شمار می‌رود که در سال گذشته با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال انجام پذیرفت البته رویکرد بهسازی این گونه معابر در سال جاری نیز با جدیت استمرار می‌یابد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات