کاشان در بین شهرهای کویری کشور باکیفیت‌ترین فضای سبز را دارد

کاشان در بین شهرهای کویری کشور باکیفیت‌ترین فضای سبز را دارد


محمدرضا خالدی در ویژه برنامه زنده رادیویی «به حرمت آب» با اشاره به وجود 870 هکتار فضای سبز شهری در کاشان خاطرنشان کرد: از سال 80 در تعامل با مرکز باغ گیاه‌شناسی استفاده از گونه های گیاهان کم آب و دارویی مثل گیاه پنج‏انگشت که جزو خانواده شاه‏پسند رده‏بندی شده، در فضای سبز شهری مرسوم شد.
وی تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از 8 میلیارد تومان در بخش افزایش کیفی فضای سبز شهری بر اساس استفاده از سیستم های نوین آبیاری بارانی و قطره‌ای هزینه شده و 200 هکتار از کمربندسبز جنگلی شهر نیز با پساب شهری آبیاری می‌شود. ▫️مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با اشاره به هدررفت منابع آبی کاشان در دهه‌های گذشته گفت: 10 سال گذشته بیش از 100 مورد از انشعابات آب مخصوص آشامیدنی در آبیاری فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت که در چندسال اخیر با تلاش برای مدیریت مصرف بهینه آب در شهرداری، این نوع انشعاب‌ها قطع و با روش های بهینه جایگزین شد.
وی توسعه شهر را نیازمند توسعه فضای سبز آن شهر دانست و یادآور شد: توسعه شهر با حفظ و توسعه فضای سبز گره خورده و زندگی در شهرهای گرم و خشکی مثل کاشان بدون توسعه و نگهداشت فضای سبز با مدیریت بهینه منابع کم‌آبی قابل تصور نیست.
به گفته مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری منطقه دشت کاشان در مرحله بحران آب قرار دارد و استحصال و نگه داشت درست این گنجینه فناپذیر یکی از پرمشقت‌ترین فعالیت‌های ارگان‌های مرتبط است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات