دیدار هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان با رئیس کل دادگستری استان کرمان

دیدار هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان با رئیس کل دادگستری استان کرمان

به مناسبت هفته قوه قضاییه صورت گرفت

دیدار هیات ­رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان با رییس کل دادگستری استان کرمان

به مناسبت هفته ی قوه ی قضاییه، رییس و اعضای هیات­ رییسه­ی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با همراهی مهندس صاحب­ قلم رییس شورای انتظامی سازمان با رییس کل دادگستری استان دیدار کردند. در این دیدار که عصر روز سه شنبه، سوم تیر ماه، برگزار شد، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به نیاز اعضای سازمان به آشنایی با حقوق و تکالیف قانونی خود و نیز استفاده از ابزارهای قانونی در جهت جلوگیری از ارائه خدمات تخصصی توسط اشخاص فاقد صلاحیت، خواستار همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و دادگستری کل استان شدند.

علیرضا گلستانی همچنین با اشاره به اهمیت نقش آفرینی دادگستری در پیشگیری از تخلفات ساختمانی، از رییس کل دادگستری استان خواست برای رسیدن به این هدف، کارگروهی با حضور نماینده­ای از دادگستری تشکیل گردد. گلستانی همچنین به وضعیت خوب استان در رعایت کردن مقررات ملی ساختمان که با تلاش و همکار اعضای سازمان و نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان میسر شده است، اشاره کرد و گفت باید همگی تلاش کنیم تا با رفع اشکالات موجود، این وضعیت بهبود یابد.

در این دیدار، دکتر یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان، با اشاره به آشنایی قبلی خود با مسائل و مشکلات حوزه­ ی ساخت و ساز و نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در این زمینه، بر اهمیت صدور شناسنامه­ ی ] فنی و ملکی [ ساختمان، به عنوان سندی که حاوی اطلاعات فنی ساختمان باشد، تاکید کرد. رییس کل دادگستری استان همچنین با ذکر این نکته که مشکلات اقتصادی باعث شده بعضآً مردم کمتر به موارد فنی و قانونی ساخت و ساز توجه کنند، از پیشنهادهای رییس سازمان استقبال کرد و گفت ما کنار و پشتیبان شماییم و عملی شدن این پیشنهادها، بخشی از بار ورودی محاکم را نیز کم می کند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان یک انجمن در شهر کرمان می باشد

    نظرات