بررسی طرح الحاق زمین در روستاهای قابل توسعه و نزدیک شهر

بررسی طرح الحاق زمین در روستاهای قابل توسعه و نزدیک شهر


به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان قم , جلسه ای با حضور آقایان: مهندس بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان : دکتر زرگر مشاور طرح , یزدان پناه معاون پشتیبانی , صمدی جانشین معاونت عمران روستایی , ملا اسماعیلی معاون بازسازی و مسکن روستایی و سایر کارشناسان بمنظور بررسی طرح الحاق زمین در روستاهای قابل توسعه و نزدیک شهر , در سالن جلسات بنیاد استان تشکیل گردید.
ابتدا مدير كل بنياد مسكن استان قم اظهار داشت: يكي از مهمترين طرح ها و برنامه هاي اين بنياد براي ساماندهي و توسعه روستاها، تهيه و اجراي طرح هادي روستايي است كه ضمن ساماندهي و اصلاح بافت فيزيكي روستا، روند توسعه و گسترش آن را در افق 10ساله مشخص مي كند.
وی افزود: در مناطق خوش آب و هوای اطراف قم و در مناطقي كه زمين ارزش بيشتري دارد تخلفات بيشتري مشاهده مي شود و بيشترين موارد زمين ‌خواري و تخلف در در این مناطق اتفاق می افتد.
مهندس بلدی گفت: هرگونه ساخت و ساز خارج از محدوده طرح هادي تخلف محسوب مي‌شود و ضروري است دهياري ها كه مرجع قانوني برخورد با تخلف هستند در اين موارد با دقت و حساسيت بيشتری موضوع را دنبال كنند.
سپس دکتر زرگر مشاور طرح گفت: روند روبه رشد ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در مناطق مختلف بخش های استان و بی‌توجهی و سهل انگاری در برخورد با آنان سبب می‌شود تا افراد سود جو هراس چندانی برای ساخت‌وساز غیرمجاز نداشته باشند.
ایشان تسریع کرد: اجرای درست و به موقع طرح هادی در روستاها و شهرهای کوچک می تواند ضمن حفظ سیمای منطقه، فعالیتی خوب و مثبت در راستای توسعه عمرانی و فیزیکی این مناطق با معیارها و استانداردهای روز کشور و دنیا باشد؛ از سوی دیگر با توجه به جمعیت حاضر خانواده های روستایی و نیاز مبرم آنان برای تهیه مسکن، با به روز کردن و کار آمدتر کردن این طرح ها می توان از کوچ مردم به شهرها و از بین رفتن فعالیت های کشاورزی و تولیدی که مختص مناطق روستایی و روستاییان است، جلوگیری کرد.
آقای دکتر زرگر همچنین ضمن برشمردن اهداف تهیه ، اجرا و بازنگری در طرح های هادی روستایی افزود: این اهداف شامل ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی ، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و  ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ است .

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات