از «شهر هوشمند مشهد» در WSIS ۲۰۲۰ چه می ‌شنویم؟

از «شهر هوشمند مشهد» در WSIS ۲۰۲۰ چه می ‌شنویم؟

از «شهر هوشمند مشهد» در WSIS ۲۰۲۰ چه می ‌شنویم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، با نگاهی به برنامه پنل‌ های اجلاس جهانی درباره جامعه اطلاعاتی (WSIS) که در سال جاری به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا، به صورت آنلاین برگزار می ‌شود، می‌ بینیم که در برنامه ‌های روز پایانی این وبینار، نمایندگانی نیز از ایران حضور دارند و سازمان فاوا شهرداری مشهد به همراه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنلی با عنوان «حکمرانی شهر هوشمند؛ تبدیل مشهد به شهر هوشمند» به معرفی دستاورد ها، برنامه ‌ها و مباحث پیرامون هوشمند سازی در مشهد خواهند پرداخت.
با توجه به روند رو به رشد هوشمند سازی شهر مشهد و برنامه ‌ها و اقدامات صورت‌گرفته طی سال‌ های اخیر در این زمینه، یکی از پنل ‌های این اجلاس به مرور تجربه‌ های مشهد در این حوزه اختصاص یافته است.
چنان که در پایگاه اینترنتی این اجلاس ذکر شده است، ارائه دهندگان این پنل، نخست دیدگاه‌ هایی درباره مدیریت و حاکمیت یک شهر هوشمند و نیز الگو های مناسب برای اجرای پروژه‌ های شهر هوشمند را طرح خواهند کرد.
همچنین به طور خلاصه درباره طرح تحول شهر هوشمند مشهد و نیز نقش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در تبدیل مشهد به شهری هوشمند صحبت خواهد شد.
در ادامه درباره سه مورد از پروژه ‌های شاخص مشهد در این زمینه و چالش‌ ها و فرصت‌ های آن‌ ها نکاتی ذکر می‌ شود و به نقش فناوری ‌های نوین همچون اینترنت اشیا در توسعه شهر هوشمند اشاره خواهد شد.
در پایان، نکاتی درباره تجربه و دستاورد های همکاری با ITU (اتحادیه بین‌المللی مخابرات) درباره برنامه جهانی «شهر های هوشمند پایدار» (U۴SSC) و نیز پیشنهاد هایی در زمینه گردشگری مذهبی با توجه به ظرفیت ویژه شهر مشهد در این حوزه، مطرح خواهد شد.
نوید زهدی معاون هوشمندسازی و علی متولی‌زاده رئیس امور فناوری‌های هوشمند سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به همراه علیرضا یاری معاون پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه‌ دهندگان این پنل و محمدرضا میرصراف عضو هیئت علمی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و حجت‌الله مدیریان، مدیرعامل شرکت آریانوس از دیگر اعضای پنل به شمار می‌روند.
پنل «شهر هوشمند مشهد» روز جمعه ۶ تیرماه جاری ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران به صورت آنلاین در این اجلاس ارائه خواهد شد. ثبت نام برای شرکت در پنل‌ها به صورت رایگان از طریق لینک https://itu.zoom.us/webinar/register/WN_۸۱ukQGzFToWQ۹hZOnCUAKg قابل انجام بوده و در دسترس عموم افراد قرار دارد.
شایان ذکر است اجلاس ITU WSIS ۲۰۲۰ به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین رویداد ها در حوزه ICT هر سال به میزبانی شهر ژنو سوئیس برگزار می‌ شود که پانزدهمین دوره آن در سال جاری به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع جهانی بیماری کرونا، به صورت آنلاین به اجرا در می‌آید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات