سیاست مدیریت شهری توازن بخشی به زیرساخت های حمل ونقل و شهر انسان محور  ...

سیاست مدیریت شهری توازن بخشی به زیرساخت های حمل ونقل و شهر انسان محور ...

سیاست مدیریت شهری توازن بخشی به زیرساخت های حمل ونقل و شهر انسان محور است/ پیشنهاد اتصال انتهای بولوار نماز به برونسی با حفر تونل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد هادی مهدی نیا، امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان زیرگذر شهید برونسی که با حضورشهردار، فرماندار، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه ظرف یک سال و نیم گذشته شاهد اتفاقات مبارکی در اجرای پروژه های عمرانی هستیم که امیدواریم ادامه پیدا کند.
وی افزود: در تعادل بخشی به حمل و نقل عمومی شورای پنجم در برنامه عملیاتی ۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد به دنبال افزایش سهم حمل ونقل عمومی است زیرا در حال حاضر سهم آن از سفرهای درون شهری در ایران از جمله مشهد ۴۱ درصد است در حالی که این میزان در کشورهای پیشرفته ۷۵ درصد است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در مشهد سهم قطار شهری از سفرهای درون شهری چهار درصد، تاکسی ۲۳ درصد و اتوبوس ۱۷ درصد است که باید به ۷۰ درصد برسد و این امر نیازمند توسعه زیرساخت ها، فرهنگ سازی و توسعه ناوگان است.
مهدی نیا با بیان این که دولت باید یک سوم از هزینه های تمام شده هر سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی را بپردازد، افزود: متاسفانه چندین سال است که دولت سهم خود را پرداخت نمی کند و شهرداری مجبور است دو سوم هزینه ها را پرداخت کند و در این میان نیز شهروندان تنها یک سوم هزینه تمام شده هر سفر را پرداخت می کنند.
وی اضافه کرد: معتقدیم شهر انسان محور اتفاق نمی افتد مگذ اینکه شبکه های بزرگراهی کامل شود و اگر این شبکه ها کامل نشوند، دچار مشکل خواهیم شد لذا هدف ما در برنامه عملیاتی ۹۷- ۱۴۰۰ تکمیل این پازل بوده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتی که می تواند جایگزین احداث کمربند جنوبی باشد، حفر اتصال انتهای بولوار نماز به بولوار شهید برونسی است که این موضوع را در طرح تفضیلی جنوب غربی مشهد ارائه داده ایم.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات