پیش از خرید ملک از شهرداری مشورت رایگان بگیرید

پیش از خرید ملک از شهرداری مشورت رایگان بگیرید

پیش از خرید ملک از شهرداری مشورت رایگان بگیرید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جلال قربانی با بیان این مطلب اظهار کرد: معمولا قلع بنای ملک برای شهروندانی رخ می دهد که یا ملک را به صورت پیش فروش خریده یا آن را اجاره کرده اند؛ اغلب در این موارد شهروندان از متضرر شدنشان گلایه می کنند در حالی که این امکان در شهرداری مشهد امکان مشاوره رایگان پیش از خرید ملک در دسترس است.
وی افزود: مالکان با هدف سودجویی اقدام به ساخت طبقات مازاد و بدون پروانه می کنند که این امر سبب ایجاد مشکلاتی همچون نبود استحکام، عدم تامین پارکینگ مورد نیاز، شکایت همسایگان و...و در نهایت توقف ساخت و ساز می شود.
شهردار منطقه دو بیان کرد: معمولا با رای کمیسیون ماده صد طبقات مازاد قلع می شود که در این میان خریداران متحمل ضرر می شوند بنابراین بهتر است شهروندان قبل از خرید ملک از مشاوره رایگان واحد شهرسازی منطقه بهره ببرند.
قربانی خاطرنشان کرد: همچنین مالکانی که قصد ساخت و ساز دارند، پیش از هر اقدامی می توانند با در دست داشتن مدرک شناسایی و سند یا قولنامه زمین به واحد شهرسازی منطقه مراجعه کرده و از قرار گرفتن ملک خود در طرح اطلاع پیدا کنند زیرا اگر ملک در طرح نباشد امکان ساخت و ساز وجود ندارد و در صورت ساخت و ساز بی‌شک با مشکل مواجه می‌شود.
وی اضافه کرد: اگر زمین در طرح باشد شهروند کد نوسازی را دریافت کرده و برای دریافت پروانه ساخت باید به دفاتر نوسازی مراجعه کند. این در حالی است که بسیاری از افرادی که به ما مراجعه می‌کنند در سبد خرید مسکن هزینه‌ای را برای دریافت پروانه از شهرداری در نظر نگرفته‌اند. تنها هزینه زمین و مصالح ساختمانی را حساب کرده‌اند.
شهردار منطقه دو به دو فاکتور قیمت منطقه‌ای و سطح زیربنا برای دریافت هزینه پروانه ساخت اشاره کرد و گفت: قیمت پروانه در تمامی نقاط منطقه یکسان نیست و بستگی به قیمت منطقه ای و سطح زیربنا دارد. هزینه دریافت پروانه برای شهروندان تقسیط می‌شود در صورتی هم که نقد پرداخت کنند نیز تخفیف خوبی برای آنان لحاظ می‌شود.
قربانی تصریح کرد: مشکل اصلی اینجا است که مردم یا از قوانین اطلاعی ندارند یا در صورت اطلاع نسبت به آن تعهدی ندارند و صرفا در صورت اجبار و بروز مشکل به شهرداری مراجعه می کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات