سرانه آب گلستان پایین تر از متوسط کشوری است /لزوم صرفه جوئی در...

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در استان گلستان به ازای هر نفر، حداکثر 1400 مترمکعب پتانسیل آبی وجود دارد که در مقایسه با متوسط کشور (1600 مترمکعب) پایین تر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: گلستان دارای حدود ۲.۵ میلیارد مترمکعب آب تجدیدپذیر سالانه است که نیمی از آن آب سطحی و نیم دیگر زیر زمینی است.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل آب تجدیدپذیر استان به ازای هر نفر در سال حداکثر هزار و ۴۰۰ مترمکعب است، افزود: بر خلاف تصور برخی که می‌پندارند گلستان استانی سرسبز، ساحلی و پرآب است، سرانه آب تجدید پذیر استان نسب به جمعیت آن از میانگین کشوری و حتی استان‌های همجوار آن پائین‌تر است.

مهندس حسینی با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب در استان، تصریح کرد: از مجموع آب مصرفی گلستان ۹.۵ درصد آن در بخش شرب و بهداشت مصرف می‌شود.

وی افزود: آب شرب گلستان توسط ۷۰۰ حلقه چاه تأمین می‌شود که این چاه‌ها در بین حدود ۳۵ هزار حلقه چاه کشاورزی پراکنده هستند؛ در تابستان با شروع فصل کشاورزی و روشن شدن چاه‌های کشاورزی اگر صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی در دستور کار نباشد در تأمین آب شرب با مشکل مواجه می‌شویم.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی رویکرد فرهنگی و رسانه‌ای را پیگیری می‌کنیم، چرا که اعتقاد داریم هیچ کاری به سرانجام نخواهد رسید، مگر آنکه فرهنگ صحیح مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه راه‌های صرفه‌جویی باید ترویج و عملیاتی شود نقش رسانه‌ها را در این زمینه بسیار مهم خواند و بر لزوم فرهنگ‌سازی این مهم در جامعه به ویژه  در خانواده‌ها تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات