عملکرد گذشته شهرداری در حوزه حقوقی ضعیف بوده است

عملکرد گذشته شهرداری در حوزه حقوقی ضعیف بوده است

سعید ابریشمی‌راد در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان کاشان که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت، با تقدیر از تلاش‌های دادگستری کاشان در زمینه اجرای عدالت،نقش این امر به عنوان یکی از شاخص‌های حکمرانی خوب را در بهبود کیفیت زندگی بسیار موثر قلمداد کرد.
وی، یکی از مشکلات دیرینه مدیریت شهری را که وقت، هزینه و انرژی زیادی را از شهرداری گرفته پرونده‌های حقوقی دانست و بر ضعف شهرداری طی سالیان گذشته در این حوزه اذعان کرد.
شهردار کاشان، محدودیت قانونی برای اختیار کردن وکیل برای دفاع از منافع عمومی را یک مشکل و عاملی برای تضییع حقوق شهر و شهرداری عنوان کرد و گفت: باید با توجه به اینگونه تنگناها، راهکاری برای جلوگیری از آسیب رسیدن به منافع عمومی و بیت‌المال در نظر گرفته شود. ▫️ابریشمی‌راد، تأکید کرد: یک عده سوداگر بی‌انصاف از ضعف شهرداری در این زمینه سوءاستفاده کرده وبهره‌های آنچنانی برده‌اند.
وی، طرح تفصیلی کاشان را به دلیل فقدان مبانی تحقق‌پذیری یک چالش جدی در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های شهرداری عنوان کرد. ▫️شهردار کاشان، ادامه داد: وقتی این طرح الزام توسعه 900 هکتاری در قالب فضای سبز، معابر و پارکینگ را ایجاد می‌کند باید اراضی ذخیره شهری را نیز در اختیار مجریان قرار دهد.
ابریشمی‌راد درآمد حاصل از صدور پروانه به علاوه مالیات ارزش افزوده و بقیه عوارض شهری را تنها پاسخگوی هزینه‌های چهار ماه نگه‌داشت شهر دانست.
وی، با اشاره به عملکرد ویژه مدیریت شهری در ایام شیوع کرونا، تأمین منابع خدمت‌رسانی و مقابله جهادی با این شرایط در خصوص نهاد خودکفایی مانند شهرداری را متفاوت از سایر دستگاه‌های دولتی ارزیابی کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات