افتتاح مسکن ۱۵۰۰۰ مسکن مهر در خاموشی

افتتاح مسکن ۱۵۰۰۰ مسکن مهر در خاموشی

http://www.bananews.irبه گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مشاور و نماینده ویژه وزیر راه‌‌وشهرسازی با اعلام اینکه تاخیر در تامین تاسیسات زیربنایی پروژه‌های مسکن‌مهر تهران، بیش‌ از این قابل تحمل نیست، به مسوولان مربوطه هشدار داد: اگر تا آبان‌ماه خدمات زیربنایی ۱۵ هزارواحد مسکونی‌مهر که ماه‌ها است در سه شهر جدید اطراف تهران آماده بهره‌برداری شده، وصل نشود، واحدها با همین وضعیت افتتاح خواهد شد.

مقداد همتی که طی یک‌سال اخیر از طرف علی نیکزاد مامور شده پروژه‌های مسکن‌مهر تهران را برای افتتاح به موقع با همه امکانات، ساماندهی کند، هم‌اکنون از برخی همکاری‌های ضعیف و نامتناسب با حجم طرح مسکن‌مهر سخن می‌گوید که به اعتقاد او باعث طولانی‌شدن زمان انتظار متقاضیان مسکن شده است.

همتی در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد تصریح کرد: برنامه امسال وزارت راه‌وشهرسازی برای تهران، بهره‌برداری و اسکان حدود ۳۰ هزار واحدمسکونی‌مهر در تابستان بود، اما چون آب و برق و گاز این واحدها که در پرند و هشتگرد و پردیس ساخته شده تا آن زمان تامین نشد، بدون آنکه اسم دستگاه‌های کم‌کار را ببریم بزرگوارانه گفتیم «افتتاح‌ها را به تاخیر انداختیم» و هیچ اشاره‌ای به علت تاخیر نکردیم.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر هرچقدر تلاش کردیم امکانات این واحدها برقرار شود، موفقیتی نداشتیم. اما با پیگیری‌های اخیر توانستیم برای ۱۵ هزار واحدمسکونی‌ از ۳۰ هزار واحد، آب‌وفاضلاب و گاز و خطوط تلفن را تامین کنیم. این در حالی است که هنوز برق سراسری این ۱۵ هزار واحد وصل نشده است.نماینده ویژه وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه با بیان اینکه «مسوولان اداره برق درباره علت عدم تامین برق ۱۵ هزار واحد مسکونی‌مهر در شهرهای جدید تهران کمبود اعتبارات را مطرح می‌کنند» تاکید کرد: اگر برای این ۱۵ هزار واحد که فقط ۷درصد کل پروژه‌های مسکن‌مهر تهران را شامل می‌شود اعتبار وجود ندارد تکلیف مابقی واحدها چه می‌شود؟

همتی افزود: وزارت راه‌وشهرسازی از این به بعد هیچ تعهدی راجع به خدمات دستگاه‌های زیربنایی ندارد و ۷ هزار واحد مسکونی‌مهر در پرند، ۴۵۰۰ واحد در هشتگرد و ۳۵۰۰ واحد در پردیس را اواخر آبان «بدون‌برق» افتتاح می‌کنیم تا مسوولان مربوطه در حوزه برق خودشان پاسخگوی رییس‌جمهور باشند.

 

 

    نظرات