موزه عکس سد زاینده رود افتتاح می شود

موزه عکس سد زاینده رود افتتاح می شود

مدیرروابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان همزمان با هفته صرفه جویی از افتتاح موزه عکس سد زاینده رود به مناسبت پنجاه سالگی بهره برداری از این سد خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، هفتم تیرماه ، مهندس محمد شفائی از افتتاح موزه دائمی عکس سد زاینده رود خبر داد و افزود: مجموعه عکس ارزشمندی از احداث سد و نیم قرن فعالیت های شرکت آب منطقه ای اصفهان در فضایی بالغ بر 75 متر و در محدوده تاج سد زاینده رود با 80 قطعه عکس در روزهای آتی افتتاح می شود.

وی با اعلام اینکه مجموعه عکس های به نمایش درآمده در موزه دائمی عکس سد زاینده رود از زمان احداث سد بر روی دره زاینده رود را شامل می شود، تصریح کرد: مجموعه عکسی از سالهای 1346 تا 1349 که احداث سد زاینده رود به اتمام رسید و نیز پروژه های شرکت آب منطقه ای برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می گیرد.

مهندس شفائی اشاره ای هم به بازدید سالانه از سد زاینده رود داشت و گفت: سالانه بالغ بر 15 هزار نفر از سد زاینده رود بازدید می کنند که با این اقدام فرهنگی درصدد افزایش اطلاعات و آگاهی کاملتر بازدیدکنندگان از سد و پروژه های شرکت آب منطقه ای اصفهان هستیم.

وی هم چنین با اشاره به آخرین روز هفته «صرفه جویی آب» با عنوان مدیریت مصرف آب و انرژی ، اقتصاد و حقوق شهروندی اظهار داشت: با توجه به نقش موزه به عنوان یک واحد فرهنگی - آموزشی، موزه عکس آب در مجموعه فرهنگی تفریحی سد زاینده رود تاسیس گردیده است تا بتوان نسبت به معرفی آثار و سوابق ارزشمند تاریخی- فنی مهندسی آب این سد و نیز معرفی پیشرفت های شگرف در شاخه های مختلف مهندسی آب و سایر سدهای ساخته شده استان بیشتر از قبل تأثیرگذار بود . مهندس شفائی افزود : افتتاح این موزه  در خودباوری نسل حاضر و آینده تأثیر به سزایی خواهد داشت .

وی افزود: نمایش، حفظ و احیای میراث گذشتگان در همه حوزه ها با اهمیت بوده و آب به عنوان مایه حیات زندگی بشر بی شک از مواردی است که حفظ آن از جایگاه والایی برخوردار است و به مناسبت هفته «صرفه جویی آب» به عنوان رویکرد فرهنگی تأثیرگذار و ماندگار در  افکار عمومی با هدف توسعه  ارتقای آگاهی های عمومی این موزه افتتاح می شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات