انتظار شورای شهر از وزارت راه و شهرسازی، رعایت  ...

انتظار شورای شهر از وزارت راه و شهرسازی، رعایت ...

انتظار شورای شهر از وزارت راه و شهرسازی، رعایت قانون در تهیه و تصویب طرح‌های تفصیلی در منطقه ثامن است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی در حاشیه بازدید جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس از بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با بیان اینکه پایه و اساس طرح تفصیلی فعلی منطقه ثامن توسط وزارت راه‌وشهرسازی و معاونت بازآفرینی این وزارتخانه تهیه شده است، اظهارکرد: علاوه بر این، معاونت مذکور، مسئولیت اجرای دو قطاع را هم عهده‌دار بوده و هست و امروز این طرح، اگر خوب یا بد است، آقایان به سهم خود باید پاسخگو باشند و نه مدعی.

وی افزود: نمی‌توان پس از 20 سال اجرای طرح و سرمایه‌گذاری‌های فراوان ادعا کنیم این طرح اشتباه است، اگر اشتباه است باید جور اشتباه اشتباه را هم بکشید.

نوروزی با بیان اینکه به بازنگری و تجدیدنظر در طرح کنونی معتقد هستیم، گفت: ولی در گام نخست، اگر قرار است طرح جدیدی به تصویب برسد، در فرآیند تهیه و تصویب این طرح، قانون باید رعایت شود؛ براساس قانون، طرح‌های تفصیلی پس از بررسی در شورای شهر برای تصویب به کیمسیون ماده 5 استان که مرجع قانونی تصویب طرح است، ارسال می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه مربوط به تهیه طرح‌های تفصیلی و در قانون حمایت از احیاء بافت‌های تاریخی و فرهنگی تاکید شده حقوق مکتسبه مردم که پیش از طرح ایجاد شده، باید در طرح جدید هم لحاظ شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌‎گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد گفت: دلیلی وجود ندارد تصمیماتی بگیریم که بار مالی فوق‌العاده سنگینی بر شهرداری تحمیل ‌کند؛ شهرداری توان جبران خسارات مردم را ندارد و باید بعنوان حقوق مکتسبه در طرح تفصیلی جدید دیده شود.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظارت بر اجرای قوانین است، تصریح کرد: انتظار داریم نمایندگان محترم مجلس هم اجرای قانون را مورد تاکید قرار دهد و هم از حقوق مردم حمایت کند چراکه بعنوان نمایندگان مردم باید حافظ منافع آنها باشند و اجازه تضییع حقی را ندهند.
وی افزود: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود تاکنون پروژه بزرگ جدیدی را تعریف نکرده و تاکید داریم باید به تعهدات ایجاد شده پایبند باشیم و قراردادها را محترم بشماریم.

نوروزی با اشاره به استقرار و فعالیت 5 دفتر تسهیلگری در منطقه ثامن، گفت: عملکرد این دفاتر براساس دستورالعمل تعریف شده از سوی ستاد ملی بازآفرینی است که در آن قید شده دفاتر تسهیلگری باید در تعامل با مردم برنامه توسعه را تهیه کنند و سپس آن را به کمیسیون‌های ماده 5 بیاورند؛ این فرآیند در حال طی شدن است و انتظار داریم بگذارند این مصوبه در بافت پیرامونی مطهر رضوی نیز اجرایی شده تا بتواند برای مردمی که عمری همجوار امام مهربانی‌ها بوده‌اند، همچنان آنان را نگه دارند و کار بازآفرینی در بافت پیرامون حرم با مشارکت آنان اجرایی شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات