نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی: عملکرد وزارت نیرو در...

مدیران عامل صنعت آب و برق با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در راستای پویش #هر هفته_الف_ب_ایران و به منظور تاکید بر سازوکارها دیدار و گفتگو کردند. نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار مدیران عامل صنعت آب و برق، عملکرد وزارت نیرو را در سال گذشته و سه ماهه اول سال 99 در حوزه های مختلف و ارتباط مستمر با ائمه جمعه بسیار چشمگیر و قابل تقدیر ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تأمین آب و برق پایدار، توسعه ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر، تک رقمی شدن تلفات برق در سال گذشته، تامین یک چهارم نیاز برق کشور بدون تکیه بر سوخت های فسیلی، فعالیت های برون مرزی وزارت نیرو در حوزه برق، توسعه نیروگاهها، کاهش هدر رفت آب، احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در اقصی نقاط کشور، استفاده از پسآب در صنایع و بخش کشاورزی و تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی را از مصادیق فعالیت های ویژه وزارت نیرو برشمرد.

وی همچنین با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق چالش های وزارت نیرو را در حوزه های مختلف اعلام و تاکید کرد: ما امید زیادی داریم که این مشکلات حل و فصل شود. نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین غلبه بر چالش های آب و برق را در گرو برنامه ریزی دقیق، همراهی تمامی ارگانها و سازمانها و تطابق آنها با محورهای اقتصاد مقاومتی از جمله عدالت بنیادی، مردمی بودن، درون زایی، برون گرایی و دانش بنیان بودن دانست.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش ضرورت مدیریت مصرف آب و برق و تغییر سبک مصرف به ویژه در شرایط کرونایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب و مدیریت دمای وسایل سرمایشی در فصل تابستان و رعایت الگوهای مدیریت مصرف برق توسط مردم دلسوز و همراه می تواند در این زمینه موثر باشد.

یادآور می شود در این جلسه پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، مدیران عامل صنعت آب و برق استان، گزارشهای لازم در حوزه فعالیت شرکت خود را ارائه دادند.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، مدیران عامل صنعت آب و برق نیز به ارائه گزارش مختصری از آخرین وضعیت شرکت های متبوعه خود پرداختند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، تأمین آب مطمئن و پایدار بخش های کشاورزی ، شرب و صنعت از منابع موجود آب های سطحی و زیرزمینی را از مهم ترین وظایف مدیریت منابع آب توصیف کرد.

مهندس یوسف غفارزاده با بیان این که در حال حاضر درصد بالایی از آب تجدیدپذیر در استان آذربایجان شرقی در بخش های سه گانه مورد استفاده قرار می گیرد، ضرورت توجه به بهره وری آب در بخش کشاورزی و در عین حال افزایش تولیدات کشاورزی را مورد تأکید قرار داد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

منبع خبر

شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات