دیدار مدیرکل منابع طبیعی استان با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان

دکتر خلیل آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با مهندس اسماعیل افشاری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان؛در این دیدار،که در آخرین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب وبرق صورت گرفت،دکتر آقاجانلو ضمن تاکید بر هدف مشترک دو سویه،در خصوص ذخیره آب به طرحهای آبخوان داری و آبخیزداری اشاره نمود و اظهارداشت: در هر روستائی، اجرای این طرحها  موجب ذخیره و مدیریت آب شده  و سیلاب های فصلی نیز کنترل و مهار می شوند.

وی،هم اندیشی و همراهی با آب منطقه ای را در این اهداف مشترک، بسیار موثر در مدیریت مصرف آب و تعادل بخشی با استفاده از امور آبخیزداری برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان،تصریح کرد:با عنایت به دوره خشکسالی و بحث کم آبی، رویکرد این سازمان هم تغییر یافته است و هم زمان با تغییر زمان کشت گیاهان ، نوع گونه های کاشته شده نیز  با توجه به آمایش سرزمین تغییر یافته است.

آقاجانلو،کاشت  گیاهان کم آب طلب مثل ارس را در مناطق مرتفع بسیار مهم بیان کردو به بحث پساب جهت تامین آب برای ایجاد کمربند سبز در حاشیه زنجان اشاره نمود و تاکید کرد: رویکرد منابع طبیعی استان، کاشت گونه هایی است که نیاز آبی کمتری دارند.

در ادامه؛ مهندس افشاری، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، بحث های منابع طبیعی و آب منطقه ای را یک مجموعه مشترک عنوان نمود و گفت: ما هم به شدت موافق مباحث آبخیزداری هستیم و این امر با اهداف این شرکت منافاتی ندارد.

وی، مهار سیلاب را بسیار مهم دانست و افزود: در زمینهایی که آبهای قشری و مقطعی دارند و برداشت بیش از ذخیره است امکان خشکسالی زیاد است و مهار سیلاب می تواند کمک شایانی به احیای این مناطق نماید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،امکان تامین آب جهت فضای سبز حاشیه زنجان (کمربندسبز) را از محل پتانسیل بالا آمدگی آب ها یا پساب قابل بررسی دانست و تامین آب از زنجانرود را بدلیل وجود حقابه های موجود غیر ممکن تلقی نمود.

افشاری،سرمایه گذاری در بحث پساب  و تامین آب از محل بازچرخانی آن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات