ادامه توقف صدور شناسنامه فنی ملکی

ادامه توقف صدور شناسنامه فنی ملکی

http://www.bananews.irدرحالی که بیش از یکسال از توقف صدور شناسنامه فنی ملکی در شهر تهران می گذرد اما همچنان مسئولان برخی دستگاهها مانند شورای شهر با اجرای این قانون مخالفت می کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  قانون شناسنامه فنی ملکی ساختمان با گذشت یکسال و ۴ ماه از ابلاغ آن، هنوز به اجرا نرسیده است و از سوی مسئولان شهرداری تهران هم تمایلی به اجرای این قانون در ساخت و ساز شهر تهران به چشم نمی خورد.

البته شناسنامه فنی ملکی که با اعلام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بطور رسمی در تهران به اجرا درآمد در ابتدا برای ساختمان هایی با مساحت بیش از ۳ هزار متر بود اما پس از مدت کوتاهی مسئولان شهرداری تهران و شورای شهر دستور توقف این قانون را به دلیل تخلف مهندسان ناظر و امضاء فروشی اعلام کردند.

گرچه اجرای شناسنامه فنی ملکی در ساخت و سازها قرار بود که پس از مدت کوتاهی برای تمامی ساختمان ها در تهران به اجرا درآید اما به نظر می رسد که فعلا اقدامی برای حل این مشکل از سوی شهرداری تهران نشده است در صورتیکه بیشترین تخلفات ساختمان سازی و بروز حوادث در تهران رخ می دهد.

برگزاری جلسات بدون نتیجه

وزارت مسکن و شهرسازی سابق جلساتی را برای حل این موضوع با سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری تهران برگزار کرد اما این جلسات به نتیجه نرسیدند و همچنان هریک از طرفین دیگری را مسئول بروز تخلف و عدم اجرای شناسنامه فنی ملکی می دانند.

در این رابطه مدیرکل امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره سرانجام اجرای شناسنامه فنی ملکی ساختمان به مهر، گفت: این قانون در تهران به اجرا نرسیده است و جلسات ما با شهرداری تهران هم به جایی نرسید.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، غلامرضا هوایی با بیان اینکه زورمان به شهرداری تهران نرسید، افزود: به شهرداری تهران اعلام شد که برای ارایه پایان کار باید از تمامی مالکین شناسنامه فنی ملکی دریافت شود اما شهرداری این موضوع را اجرا نمی کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی دلایل قانونی برای ضرورت اجرای شناسنامه فنی ملکی ارایه کرده است، بیان کرد: این قانون دردیگر شهرها به اجرا رسیده است اما در تهران هنوز هم شهرداری با اجرای آن مخالفت می کند.

 

 

    نظرات