بررسی پرونده پرداخت نشدن بودجه مترو در قوه قضاییه

بررسی پرونده پرداخت نشدن بودجه مترو در قوه قضاییه

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی پرونده عدم پرداخت بودجه مترو از سوی دولت در قوه قضاییه آغاز شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد ابراهیم نکونام با اشاره به این که خرداد ماه امسال این پرونده به قوه قضاییه ارسال و روند رسیدگی به این پرونده آغاز شده ، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در چند مورد به تخلف محرز دولت پی برده که یکی از آن موارد عدم پرداخت بودجه ۲ میلیارد دلاری متروی تهران و سایر کلان شهرهای کشور در سال های ۸۸ و ۸۹ است.

وی با بیان این که بررسی های کمیسیون اصل ۹۰ نشان می دهد دولت در این مورد تخلف محرز داشته و رییس جمهور و مسئولان مربوطه باید در این مورد پاسخ گو باشند و به همین دلیل این پرونده به قوه قضاییه ارسال شده، اظهار کرد: به دستور آیت ا... آملی لاریجانی پرونده های ارسالی در مورد تخلفات دولت از جمله پرونده مطالبات متروی تهران به سرعت و بدون نوبت در یک شعبه مورد بررسی قرار می گیرد.

نکونام در مورد این که چرا دولت با وجود در اختیار داشتن بودجه در حساب ذخیره ارزی چنین رقمی را واریز نکرده، تصریح کرد : کمیسیون اصل ۹۰ جلسات متعددی را با مسئولان دولتی ، بانک مرکزی ، وزارت کشور و شهرداری تهران داشت که در این جلسات توضیحات مسئولان دولتی منطقی و قانع کننده نبود و به همین دلیل کمیسیون این پرونده را به قوه قضاییه فرستاد، چرا که از نگاه ما یک تخلف رخ داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی نتایج این دادگاه مشخص می شود و آیا ارسال این پرونده به قوه قضاییه منجر به این خواهد شد که مردم تهران و سایر کلان شهرهای کشور از این بودجه در بخش مترو بهره مند شوند، گفت : باید منتظر نتیجه بررسی های قوه قضاییه باشیم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آن چه مسلم است شهر تهران به چنین رقمی به عنوان بودجه مترو نیاز دارد و مجلس در یک روند قانونی این رقم را که در خزانه موجود بوده، تصویب کرده و به همین دلیل این قانون باید به نحوی اجرا شود تا خسارات وارد شده به مردم تهران جبران شود.

 

 

    نظرات