فراخوان مسابقه عکاسی با موضوع پسماند پلاستیکی


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آلودگی محیط زیست دریایی و زمینی ما توسط زباله های پلاستیکی یکی از مهم ترین چالش های زیست محیطی جهانی است که امروز با آن روبرو هستیم .

در طول ده سال گذشته ، ما نسبت به کل قرن گذشته پلاستیک بیشتری تولید کرده ایم: تولید جهانی پلاستیک به طور پیوسته افزایش یافته و به ۳۲۰ میلیون تن در سال رسیده است .


از حدود ۶.۳ میلیارد تن زباله پلاستیکی تولید شده از دهه ۱۹۵۰ ، تنها ۹ ٪ بازیافت شده و ۱۲ ٪ دیگر سوزانده شده اندتخمین می شود که حدود ۱۰۰ میلیون تن پلاستیک در دریاهای ما وجود دارند که ۸۰-۹۰ ٪ آن از منابع زمینی تهیه شده است .
خبر خوب این است که از آنجا که حدود ۸۰ ٪ از این زباله های زمینی به دلیل فقدان برنامه های جمع آوری و مدیریت کارآمد ، مشکل قابل حل است .


از شرکت کنندگان در مسابقه دعوت می شود تا عکس های خود را که به تاثیرات زباله های پلاستیکی، پیشرفتی که ما انجام داده ایم و جایی که باید توجه خود را معطوف نماییم براساس شش دسته زیر ارسال کنند:

۱- بیایید بیرون برویم ! - زباله های پلاستیکی و طبیعت

۲- زباله های پلاستیکی و سلامتی و معیشت ما

۳- ریز اما همه جا: میکروپلاستیک

۴- بیایید استفاده کنیم! - زباله های پلاستیکی به عنوان یک منبع

۵- بیایید انجام دهیم! - راه حل برای جلوگیری از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف

۶- بیایید اصلاح کنیم ! - گزینه های جایگزین ، فناوری های جدید و نوآوری

در هر گروه سه (۳) برنده وجود خواهد داشت . یک بزرگسال آماتور ، یک بزرگسال حرفه ای و یک کودک (زیر ۱۸ سال). جوایز هیجان انگیز و دید به هر برنده ارائه می شود .

عکس های برندگان برای تولید یک تقویم ۱۸ ماهه استفاده می شود که در سال ۲۰۲۱ به اعضای شرکت کننده در کنوانسیون های بازل، روتردام و استکهلم هدیه می شود.



این عکس ها در نمایشگاهی که در اجلاس اعضای کنوانسیون های مذکور برگزار می شود و همچنینی در نمایشگاهی در شهر ژنو  نمایش داده می شود . علاوه بر این ، تمام عکس های شرکت کنندگان در وب سایت  کنوانسیون های BRS قابل مشاهده خواهند بود. همچنین جوایز هیجان انگیزی اهدا خواهد شد.


عکس ها می توانند به صورت رنگی یا سیاه و سفید باشند
آنها باید در قالب JPEG باشند.
حداقل اندازه: ۱.۵ مگابایت (۲۰۴۸در ۱۵۳۶ پیکسل یا ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸پیکسل)

ممکن است از برندگان درخواست شود تا تصاویر
JPEG را با وضوح بالاتر ارسال کنند .



مهلت شرکت تا ۹ مهرماه ۱۳۹۹ (۳۰ سپتامبر) است و برگزیدگان این مسابقه در کنفرانس اعضای کنوانسیون بازل سال ۲۰۲۱ برای اعطای جوایز معرفی خواهند شد. شرکت عموم مردم در این مسابقه آزاد است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات