حمایت مجموعه قضائی اهرمی قابل اتکاء برای محیط زیست است

حمایت مجموعه قضائی اهرمی قابل اتکاء برای محیط زیست است


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی دراین دیدار همدلی و وفاق مجموعه قضایی  با حفاظت محیط زیست درسراسر استان را درکشور مثال زدنی عنوان کرد و افزود: همراهی قوه قضائیه در احقاق حقوق زیستمندان، اهرمی قابل اتکاء و ارزشمند برای متولیان محیط زیست به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه گستردگی حوزه وظایف سازمان حفاظت محیط زیست ازیک سو و چالش های موجود دراجرای برنامه ها از سوی دیگر عرصه را برای تحقق اهداف سازمانی دشوار می سازد گفت: خوشبختانه توسعه اندیشه زیست محیطی دربین قضات و همراهی و حمایت مجموعه قضایی در سراسر استان که منجر به صدور بیش از۳۰ حکم سبز  درسال گذشته برای متخلفان محیط زیستی شده ، نقش تسهیلگری بسیار در پیشگیری از جرم و کاهش تخلفات درحوزه های مختلف محیط زیست داشته است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برخی دستاوردهای حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته که منجر به انتخاب اداره کل حفاظت محیط زیست  استان به عنوان دستگاه اجرایی برتر درپیشگیری از وقوع جرم شده است گفت: تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و شعار هشتاد میلیون محیط بان، چشم اندازی سازمانی برای گذر از محدودیت های منابع اعتباری و انسانی است و دراین خصوص برنامه ریزی های مدونی در حوزه توسعه فرهنگ زیست محیطی، بهره مندی از همراهی سازمان های مردم نهاد، جلب مشارکت جوامع محلی و استفاده از بسیج اجتماعی دردستور کار داریم .


دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه حضور سازمانهای مردم نهاد و فعال درحوزه حفاظت محیط زیست یک ظرفیت برای استان به شمار می رود که نیازمند سازماندهی است گفت: منفعت عمومی درهمه حوزه های توسعه ای باید مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد حسین درودی همچنین درخصوص عملیات احداث کوه پارک مشهد با اشاره به اینکه به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری مشهد باید منصفانه نگاه کرد گفت: رها کردن ارتفاعات جنوبی مشهد در این وضعیت خلاف مصلحت‌های زیست محیطی است و البته این پروژه در راستای رفاه مردم خواهد بود.


دراین دیدار که سلطانی معاون دادستان و رئیس دادسرای انقلاب و عفتی معاون قضایی دادستان مرکز استان ، کابلی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و رستمیان رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان نیز حضور داشتند، در خصوص موضوعات حوزه های تخصصی محیط زیست استان همچون ساماندهی رودخانه حفاظت شده کشف رود، ساماندهی و پایش منابع آلاینده، ارتفاعات کمربند جنوبی،تخلفات شکار و صید و ...هم اندیشی و تبادل نظر شد و دادستان حمایت خود را از حفاظت محیط زیست استان برای تحقق اهداف سازمانی اعلام کرد. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات