شناسایی 20 هزار انشعاب پرمصرف در کرمانشاه

شناسایی 20 هزار انشعاب پرمصرف در کرمانشاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا کاکاوند" بخشی از مشکلات کمبود آب را ناشی از پرمصرف بودن برخی مشترکان دانست و عنوان کرد: متأسفانه گروهی از مشترکان نه تنها الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، بلکه با مصرف بی‌رویه و غیر شرب به مشکل تنش آبی دامن می‌زنند.
وی یکی از دلایل قطعی و افت فشار آب در حدود 15 محله شهر کرمانشاه را افزایش مصرف آب دانست و گفت: مصرف آب طی چند وقت اخیر به طور میانگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد بیشتر شده و در برخی ایام حتی تا 38 درصد هم افزایش مصرف داشته‌ایم.
کاکاوند مدیریت مصرف آب از سوی مردم را امری ضروری برای گذر از تنش آبی فصل تابستان دانست و افزود: امسال تابستان سختی پیش رو داریم و اگر مردم رعایت نکنند، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه از افزایش 300 لیتر در ثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و به‌زودی با اقدامات در دست انجام، این میزان دبی به ظرفیت تامین آب شهر کرمانشاه اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تأمین آب شرب شهر کرمانشاه 950 لیتر بر ثانیه کسری آب داریم، یادآور شد: این میزان کسری، تنها با تکمیل طرح اضطراری آبرسانی بلندمدت شهرکرمانشاه از سد گاوشان تأمین خواهد شد که این در این تابستان محقق نمی‌شود.
کاکاوند تصریح کرد: قرار است برای عبور از تنش آبی تابستان امسال، 10 حلقه چاه جدید به منابع تامین آب شرب شهر کرمانشاه اضافه شود، که کار حفاری این چاه‌ها در دستور کار قرار دارد و مکان یابی مناسب و حفاری 4 حلقه از این چاه‌ها نیز در حال انجام است.
وی یادآور شد: تاکنون 130 لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب شهر کرمانشاه اضافه کرده‌ایم، با اضافه شدن این ظرفیت‌های جدید  قطعی‌های طول روز در شهر کمتر شده و تعداد محلاتی که مشکل آب داشتند از 15 محله به 9 محله کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در بخش توزیع آب نیز حدود 80 هزار مترمکعب کمبود مخزن داریم و نتیجه این شرایط افت فشار و قطعی‌هایی است که عمدتا شب‌ها و گاهی هم طی روز در برخی محلات شهر کرمانشاه رخ می‌دهد.
کاکاوند اظهار امیدواری کرد، با افزایش 300 لیتر در ثانیه به دبی منابع تولید و تأمین آب شرب شهر کرمانشاه، جز در موارد بروز اجتناب ناپذیر حوادث و اتفاقات شکستگی لوله، دیگر شاهد قطعی روزانه آب نباشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از مردم خواست در این ایام به هیچ عنوان از آب شرب برای مصارف غیرضروری و غیر شرب مانند شست و شوی کوچه و حیاط، شستن خودرو و... استفاده نکنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات