مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین: صرفه جویی 10درصدی در مصرف برق از بروز خاموشی درتابستان جلوگیری می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین: صرفه جویی 10درصدی در مصرف برق از بروز خاموشی درتابستان جلوگیری می کند.

مهندس سعید بهادیوند چگینی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با خبرنگاران و رسانه های گروهی که به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف در شرکت توزیع برق استان قزوین برگزار شد ، اظهار داشت:
سهمیه برق استان درهفته اول تیرماه جاری ۷75 مگاوات است و در حالکیه پیک برق از۸23 مگاوات عبور کرده است و نيازمند همکاری مشترکین درصرفه جويی هستيم.
مدیر عامل در خصوص مشکلات و تلفات و هدر رفت انرژی در شبکه گفت : تلفات شبکه برق در کشور به طورمیانگین ۱۰ تا ۱۶ درصد و در استان قزوین حدود5/7 درصد میباشد که از این نظر موقعیت خوبی داریم .
وی بیان کرد : ما قول داده ايم که در تابستان سال جاری قطعی برق در استان نداشته باشيم، اما لازم است در اين رابطه همکاری لازم در ساعات ۱۳ تا ۱۷ به عنوان پیک مصرف ، مانند خاموش کردن لامپهای اضافی، استفاده از کولر گازی با درجه 24 و قرار دادن کولر آبی روی دور کند، استفاده نکردن از لوازم خانگی پر مصرف مانند لباسشویی، اتو برقی، سشوار و جارو برقی و غیره از سوی مشترکین انجام پذیرد تا از بروز خاموشی جلوگیری شود.
مدیر عامل شرکت توزیع اضافه کرد: در حوزه کشاورزی تفاهم نامه هایی با مشترکین کشاورزی منعقد شده است چنانچه کشاورزان در پیک بار از ساعت ۱۳ تا ۱7 عصر، الکتروپمپ های خود را خاموش کنند مشمول استفاده از برق رایگان بقیه ساعات شبانه روز می شوند ونیز اگر مدیران صنایع هم روز های تعطیل کاری خود را از روز جمعه به روزهای دیگرهفته موکول کنند و تعطیلات تابستانی آنها در ماه های تیر و مرداد قرارگیرد از مشمول تخفیف در بهای برق مصرفی خود می گردند .
مهندس بهادیوند چگینی با اشاره به ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر در استان قزوین گفت:با وجود تونل بزرگ بادی در تاکستان ،ظرفیت 2500 مگاواتی در استان وجود دارد که می تواند به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در سال های اخیر توانستیم بیش از 87 میلیارد تومان از بدهی های شرکت را با تلاش مجموعه مدیران وکارکنان برق استان پرداخت کنیم و در حال حاضر و در صورت بازگشت بدهی های دولتی،شرکت ها و صنایع به برق استان، می توانیم کیفیت خدمت رسانی را ارتقا داده و با جدیت تداوم بخشیم.
وی افزود: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی با بخش صنعت و سایر دستگاههای اجرایی داریم و بادرک شرایط موجود نسبت به تقسیط بدهی شرکت ها،دستگاههای اجرایی اقدام نموده ایم ولیکن متاسفانه برخی صنایع از این شرایط استفاده کرده و از پرداخت مطالبات خودداری می کنند.
بهادیوند چگینی گفت:میزان مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان بالغ بر 100 میلیارد تومان است که بیشتر بدهکاران را دستگاههای اجرایی و صنایع استان تشکیل می دهند و در صورت دریافت نشدن مطالبات در اجرای طرح های جدید با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
مهندس بهادیوند چگینی در پایان به سوالات مختلف خبرنگاران در زمینه قطعی برق ، جابجایی تیر برق و روشنایی معابر ، سرقت سیم و کابل و غیره .... پاسخ داد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین

    شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین

    شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یک شرکت در شهر قزوین می باشد

      نظرات