سه طرح بزرگ عمرانی در شیراز افتتاح شد

سه طرح بزرگ عمرانی در شیراز افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس حیدر اسکندرپور گفت: طی ماه های گذشته علی رغم مشکلات موجود اما با همراهی و همگامی اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری گام های بزرگی را برداشتیم که افتتاح و بهره برداری از سه پروژه بزرگراه مهندسین، فاز دوم تقاطع شهید رودکی و فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی بخشی از این اقدامات است.
وی هدف از احداث این پروژه ها توسعه معابر و تکمیل رینگهای پیرامونی شهر شیراز دانست و افزود: همچنین عملیات اجرایی بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی که رینگ شمال غرب شیراز را در ادامه کوهسار مهدی «عج» تکمیل می کند با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در حال اجراست و تلاش داریم تا روز شیراز سال آتی آن را به بهره برداری برسانیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه رویکرد شورای پنجم و مجموعه شهرداری تعریف پروژه‌های انسان محور و طرح‌های ارتقاء دهنده کیفیت زندگی شهروندان است، افزود: در کلانشهر شیراز نیازمند فضاهای انسان محور هستیم که در هر منطقه شهرداری بین سه تا پنج پروژه از این دست در دست اجرا است.
مهندس اسکندرپور در این مراسم نوید داد: عملیات اجرایی باغ ایرانی در بولوار امیرکبیر به وسعت ۱۰ هکتار تا پایان امسال تکمیل و تقدیم شهروندان می شود.
وی اضافه کرد: به منظور نورپردازی شهر و ارتقای منظر شب شیراز ۲۰ پروژه منظر شهری را تا پایان سال جاری اجرا می کنیم و فضای سبز شهری نیز در تعدادی از معابر هر منطقه ارتقا می یابد.
شهردار شیراز با اشاره به اجرای عملیات آسفالت معابر سطح شهر گفت: در راستای پاسخگویی به خواسته شهروندان از ابتدای خردادماه در سطح شهر اقدام به اجرای عملیات آسفالت کرده ایم و به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه گزارش آن به شهروندان اعلام می شود.
مهندس اسکندرپور از تمام کارگران و مهندسین و متخصصین که در تکمیل طرح های شهری کمک کرده‌اند تشکر و از شهروندانی که در کنار محل ساخت این پروژه های شهری ساکن بودند نیز عذرخواهی کرد.
اسماعیل صالحی معاون فنی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: تقاطع استاد بهمن بیگی در زمستان ۹۷ کلنگ خورد و با توجه به مشکلات اقتصادی جابجایی تاسیسات شهری کار انجام و این تقاطع در فاز یک به طول هزار مترمربع احداث شد.
وی ادامه داد: در فاز دوم زیرگذری در این منطقه از قسمت شمال غرب به سمت جنوب احداث خواهد شد.
صالحی بیان کرد: با افتتاح این تقاطع ترافیک بلوار امیرکبیر و پل امام حسن (ع) کلانشهر شیراز برطرف می شود.
براساس این گزارش فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی با اعتباری بالغ بر ۴۹۱ میلیارد تومان در ابتدای بولوار امیرکبیر روبروی مرکز تعویض پلاک واقع شده است و از جمله مهمترین کارکردهای آن می توان به تکمیل رینگ پیرامونی شیراز، کاهش تردد خودروهای سنگین در بولوار امیرکبیر و تسهیل دسترسی به کمربندی اشاره کرد.
بزرگراه مهندسین در حدفاصل بولوار امیرکبیر روبروی مرکز تعویض پلاک تا تقاطع ایمان جنوبی- کمربندی واقع شده است. هزینه ساخت این پروژه که ۲ هزار و ۲۶۰ متر طول و ۵۵ متر عرض دارد ۲۶۳ میلیارد تومان بوده است. کاهش تردد خودروهای سنگین در بلوار امیرکبیر، سهولت دسترسی به بزرگراه شهید سلیمانی، کمربندی و استان های شمالی و شمال غربی و همچنین تکمیل رینگ درون شهری غربی شیراز از اهداف ساخت این بزرگراه عنوان شد.
فاز دوم تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی (پل های ۲ و ۳) در موقعیت تقاطع کمربندی-بولوار ایمان جنوبی با ۷۳ میلیارد تومان اعتبار سومین پروژه شهری بود که امروز با حضور استاندار فارس و دیگر مقامات استانی و شهری در شیراز به بهره‌برداری رسید. افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع ،کاهش تردد خودروهای سنگین در سطح شهر از طریق اتصال به بزرگراه مهندسین و تقاطع سه سطحی استاد بهمن بیگی و بهبود تردد ورودی غربی شیراز از دلایل ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی بیان شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات