رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز: شناسنامه المان‌های شهری شیراز تهیه می‌شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز: شناسنامه المان‌های شهری شیراز تهیه می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» با اشاره به سی ‌و یکمین جلسه این کمیسیون که با موضوع گزارش پیشرفت پروژه بانک مکانی و تصویری المان‌های شهری و با حضور اعضای کمیسیون، مدیران و مسئولان شهرداری تشکیل شد، عنوان داشت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری مکلف است، برای جلوگیری از موازی‌ کاری و استفاده از داده‌های مکانی موجود در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات هماهنگی‌های لازم با این سازمان را در اجرای پروژه بانک مکانی و تصویری المان‌های شهری انجام دهد .

وی شهرداری شیراز را موظف دانست پروژه هوشمندسازی و تهیه بانک مکانی و تصویری المان‌های شهری را در دو بخش مجزا تهیه و ایجاد زیرساخت‌های فضای مجازی، سامانه مورد نیاز و پایگاه داده‌ها و همچنین انجام مستندنگاری و تهیه شناسنامه المان های شهری را پیگیری و انجام دهد .

ارائه قابلیت‌های هوشمندسازی شهر توسط شرکت موننکو دیگر دستور این جلسه بود که رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز به آن اشاره داشت و تصریح کرد: شهرداری شیراز باید عارضه‌سنجی، امکان‌سنجی و زمینه سازی تهیه طرح جامع و راهبردی شهر هوشمند را در بازه زمانی یک ‌ماهه انجام دهد .

دودمان معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری را مسئول تهیه و برش طرح جامع و راهبردی شهر هوشمند شیراز در فصل مجزا و مستقل برنامه‌های راهبردی 5 ساله و 20 ساله معرفی کرد .

وی اضافه کرد: شهرداری باید به منظور رعایت منظر شهری و طراحی شهری، مستند نگاری و تهیه شناسنامه المان‌ها، منصوبات شهری، مبلمان و منظر شهری به صورت سه بعدی را روی نقشه مشخص کرده و در این خصوص عکس ‌برداری و فیلم برداری با کیفیت مناسب سه بعدی را در راستای امکان پیاده‌سازی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده ( AR) انجام دهد .

او دستور کار پایانی این جلسه را گزارش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مبنی بر پیشرفت پروژه فیبر نوری عنوان کرد که مقرر شد جهت تسریع اجرای پروژه فیبرنوری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مستندات دریافت مجوز از سازمان حمل‌ونقل ریلی را به کمیسیون ارسال کرده و کمیسیون پیگیری‌های لازم در خصوص تسهیل و تسریع دریافت مجوز با سازمان حمل‌ونقل ریلی را پیگیری کند .

پایان خبر /

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات