پروژه های بزرگ شهری محرک اقتصاد کرونا زده شهر

پروژه های بزرگ شهری محرک اقتصاد کرونا زده شهر

پروژه های بزرگ شهری محرک اقتصاد کرونا زده شهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: موضوع تامین مالی در سال ۹۹ مهم است، چرا که از یک طرف مدیریت شهری در مشهد نشان داد که زمینه جذب منابع و تبدیل آن به پروژه وجود دارد و می تواند با جذب منابع، ارائه تضامین و بازپرداخت به موقع پروژه را در زمان مقرر تحویل دهد، این موضوعی است که در مقایسه با سایر رقبا مخصوصا شهرداری تهران وجود ندارد.

وی افزود: اخیرا رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده است که در سال ابتدایی شورای پنجم حتی یک کیلومتر مترو ساخته نشده و به تعهد ماهانه یک ایستگاه نیزعمل نشده است اما خوشبختانه در حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی شامل بهره وری و به ویژه ساخت؛ شهر مشهد بر روی ریل قرار دارد، همه باید دست به دست یکدیگر دهند و بزرگواران در حاکمیت و نمایندگان عالی دولت و سایر کسانی که در شهر مشهد مسئولیت دارند نیز ذره ای نباید کوتاه آیند.
شهردار مشهد بیان کرد: در حال حاضر هزینه ساخت خطوط حمل و نقل افزایش یافته و این منطقی نیست که اعتباری مانند گذشته را دریافت کنیم و مجلس حتما باید تهمیداتی در این زمینه اتخاذ کند زیرا ما می توانیم گلیم خود را از آب بیرون بکشیم ولی سایر شهر ها با این روند قطعا امکان فعالیت نداشته و الان هم ندارند.
کلائی خاطرنشان کرد: معتقدم صحبت در شعار به توسعه شهر مشهد بیش از اندازه است و باید به اقدام عملی تبدیل شود که یکی از مهمترین موضوعات آن تامین مالی در پروژه های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی است که در این راستا لایحه ای برای اتوبوس وجود دارد و همه نهادهای استان باید به وظیفه خود عمل کنند و نباید مدریریت شهری را در این موضوع تنها بگذارند.
وی اضافه کرد: در ماه های گذشته یکی از مهم ترین موضوعاتی که توانست آرامش اجتماعی را علی رغم رکود شدید اقتصادی در شهر مشهد حفظ کند و نیروی انسانی را به کار بگیرد؛ پروژه های بزرگ شهری است و با توجه به چشم اندازی که در مقابل ما وجود دارد، این پروژه ها باید با قوت خود ادامه یابد. با صراحت اعلام می کنم که با نوساناتی که در موضوع ویروس کرونا وجود دارد، چرخه زیارت به این زودی ها آنچنان که باید برای موضوع اشتغال فعال نخواهد شد یا فعالیت آن کفاف گردش مالی تامین کننده رشد اقتصادی نخواهد داشت گرچه همه باید تلاش کنیم که با رعایت پروتکل ها آنرا به سرانجام برسانیم.
شهردار مشهد تصریح کرد: آنچه می تواند سبب ایجاد اشتغال، حفظ رشد اقتصادی و مدیریت موضوعات اجتماعی می شود، پروژه های بزرگ شهری است و در تامین مالی آن نیازمند کمک تمامی عناصر استان هستیم زیرا اگر چرخ این پروژه ها از چرخیدن بایستد، طبیعتا جامعه هزینه بالاتری را به لحاظ اجتماعی پرداخت می کند و باید به یک دستور العمل ویژه برای تمامی عناصر تبدیل شود.
کلائی گفت: آقای موحدی زاده به ۶۰۰ میلیارد تومان اشاره کردند و معتقدم که مراد ایشان ۶۰۰ میلیاردی بود که ۵۰ درصد تعهد دولت به ۸۰۰ میلیارد تومان به بافت اطراف حرم اضافه می شود است که ما درخواست کردیم با توجه به اینکه در بودجه سال ۹۸ وجود داشته، آن را محقق کنند و این عدد باید تزریق شود. ما نمی توانیم اعلام کنیم که ساماندهی بافت اطراف حرم اهمیت دارد اما هیچ اقدامی در راستای انتشار اوراق مشارکت که مراحل آن یک سال است که انجام شده، اعداد قطعی شده و دولت در بند دال تبصره پنج سال ۹۸ به ارائه ۶۰۰ میلیارد تومان با ۵۰ درصد اصل وسود تعهد داده است، گامی بر نداریم.
وی ادامه داد: خوهشمندم اگر درباره توسعه شهر مشهد صحبتی می شود، الان زمان مناسبی است و تا پایان تیر ماه فرصت داریم که این دو عدد در بافت پیرامونی حرم را محقق کنیم. شهرداری تهران ر سال ۹۷ حدود ۹۰۰ میلیارد اوراق مشارکت برای مترو منتشر کرد اما هنوز مبلغ آن را از بانک دریافت نکرده در صورتی که ما در شهریور سال گذشته آن اوراق را خرج کرده و به اتمام رسیده است.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات