ضعف آموزش های مهارتی زوجین و دخالت خانواده ها عامل افزایش طلاق در کاشان

ضعف آموزش های مهارتی زوجین و دخالت خانواده ها عامل افزایش طلاق در کاشان

سیدعلی سازور در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک با بیان اینکه مسایل مادی آسایش بخش جزو فرعیات و ابزار تشکیل زندگی زناشویی بوده و آموزش جامع مهارت های قبل از ازدواج جزو اصل و عامل تضمین آرامش در زندگی زناشویی است، تصریح کرد: مادیات فقط ابزار است و هدف یعنی کسب آرامش زوجین اصل است.
وی از کمبود آموزش های کارگاهی و مشاوره ها در قبل، حین و بعد از ازدواج انتقاد و تاکید کرد : انتخاب درست و استقلال فکری افراد برای تشکیل خانواده بسیار مهم است و افراد باید با آموزش های مستمر و نه مختصر، شناخت و آگاهی خود از زندگی و مهارت های لازم را بالا ببرند.
سازور تعریف خوشبختی در نگاه برخی زوج های جوان و خانواده ها را توجه به ثروت و مسایل اقتصادی دانست و یادآور شد: خوشبختی واقعی یعنی توانایی حل مسایل زندگی در هنگام آسانی و سختی؛ از این رو هم زوجین و هم خانواده ها لازم است برای تغییر نگرش خود آموزش ببینند. این عضو هیئت علمی دانشگاه با انتقاد از تجمل گرایی و شتابزدگی برخی خانواده های کاشانی در تعیین تاریخ عقد و ازدواج بدون رسیدن دختر و پسر به آشنایی کامل با اهداف یکدیگر گفت: دو فرد متقاضی ازدواج با همدیگر، باید اهداف و آرمان ها مشترک داشته باشند و تجمل و مدگرایی های شایع جزو فرعیاتی است که متاسفانه جای اصول را گرفته است.
وی افزود: تهیه و تدارک جهیزیه های سنگین که گاهی بسیاری از آن ابزاری برای تفاخر، خودنمایی و جلب توجه دیگران است، فقط آسایش زندگی زناشویی را تامین می کند، در حالی که هیچ چیزی جای آرامش فکری را نمی گیرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات