پایان فرآیند سمپاشی بهاره در فضای سبز منطقه پنج

پایان فرآیند سمپاشی بهاره در فضای سبز منطقه پنج

سعید شیری افزود: با توجه به لزوم سمپاشی درختان نارون در فصل بهار، سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد به صورت شبانه توسط اکیپ فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: از جمله آفات مهم این فصل شته‌ها، سوسک برگ‌خوار و ساقه‌خوار هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام‌ها، اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان و همچنین ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.
مسئول فضای سبز منطقه پنج شهرداری بیان کرد: این عملیات سمپاشی در پارک‌ها و معابر اصلی با حجم نیم در یک‌هزار لیتر( سم دلتامترین) انجام شد و شامل بوستان پرستار،بلوار قطب راوندی،بلوار شهیدان بدیعی،بلوار دانشجو،بوستان فردوس طاهرآباد،پارک آیت‌الله مدنی،بلوار ارم، بلوار سید ابوالرضا راوندی، بلوار شهیدان فرازنده، بلوار شهید اردهال، بوستان شهدای راوند و بوستان شقایق خزاق در این منطقه بوده است.
شیری افزود: تعداد ۴۹۰ اصله درختان نارون واقع در بلوار حرم نیز با کود محلول ویکرمیکس با دز ۱.۵ در یک هزار لیتر به منظور جلوگیری از خسارت قارچ ناتراسیا و تقویت فیزیولوژیکی درختان محلول پاشی شد که در صورت نیاز بیشتر درختان مجددا تکرار خواهد شد.
مسئول فضای سبز منطقه پنج شهرداری در ضمن سمپاشی علیه علف‌های هرز،شته خرزهره و شته رز در سطح منطقه شامل پل دفاع مقدس، پارک پرستار(در دو نوبت)، بوستان فارسی، پارک بانوان( در سه نوبت)، بلوار دانش و بلوار صنعت با سم سوپرگالانت،تو فوردی، پارکوات و دیازینون صورت پذیرفت.
وی در پایان از شهروندان خواست برای جلوگیری از مسمومیت احتمالی مراقبت‌های لازم را اتخاذ کرده و حین سم پاشی بویژه سمپاشی های شبانه همکاری لازم با عوامل فضای سبز را داشته باشند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات