جشنواره آموزشی مهارتی «زیست بانو» در کاشان برگزار می‌شود

جشنواره آموزشی مهارتی «زیست بانو» در کاشان برگزار می‌شود

سیدمهدی پیغمبرزاده در گفت‌وگو با برنامه رادیویی #صبح_سیلک با اشاره به برنامه‌ریزی برای آغاز این جشنواره از اردیبهشت ماه سال جاری بیان کرد: بانوان به عنوان مخاطبان خاص این جشنواره در 15 گروه شامل فعالین خیریه‌ها، سمن‌ها، کانون زنان بازرگان، مبلغات، کادر درمان، حوزه‌های بسیج خواهران، رابطین بهداشت، هنرمندان، آرایشگران و دیگر گروه ها شناسایی و مدیریت شده‌اند.
وی انتخاب فاز2 شهرک ناجی‌آباد بعنوان پایلوت این طرح را به دلیل تراکم جمعیت و تنوع فرهنگی 11هزار خانوار ساکن آن را یادآور شد و گفت: جامعه آماری در این طرح 11 هزار خانواری هستند که شامل 25 هزار نفر شده و در قالب شبکه محلی 11 گانه با انتخاب 11 شهردار خانم برای پیگیری امور مربوط به محلات و ارائه آموزش‌های مجازی و حضوری مدیریت می‌شود.
مدیر مطالعات فنی و برنامه ریزی معاونت خدمات شهری شهرداری با اشاره به برگزاری جشنواره دانش آموزی زیستاک در بهمن ماه سال گذشته به میزبانی مدارس مسکن مهر خاطرنشان کرد: با برگزاری این برنامه‌ها و تشکیل سمن‌ها و استارت‌آپ‌های دانش آموزی، ساختار شهرداری از نهادی صرفا خدماتی به اجتماعی تغییر می‌کند و نقش سازندگی و تاثیرگذاری شهروندان آشکارتر می‌شود.
پیغمبرزاده با اشاره به طراحی اپلیکیشن شهروندی برای انعکاس هوشمند مشکلات و درخواست‌های اهالی محلات عنوان کرد: با نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شهروندی در طرح زیست بانو، همیاران شهردار و خانم‌های خانه‌دار به عنوان سفیران می‌توانند مشکلات محل را در این فضای آنلاین همراه با مکان گزینی و پیوست عکس به شهردار محله و سپس ناحیه انتقال دهند.
وی با تاکید بر اثرگذاری آموزش‌های دوسویه افزود: در طرح آموزشی مهارتی زیست بانو، آمار و اطلاعات خروجی میزان مشارکت و همیاری خانواده‌ها در اجرای طرح تفکیک از مبدا و کاهش پسماند به صورت هفتگی کنترل می‌شود. ▫️به گفته پیغمبرزاده در جشنواره زیست بانو، برای هر کوی فاز2 شناسنامه جداگانه تهیه شده و قرار است از هفته آینده اطلاعاتی مثل ساعت دقیق جمع آوری زباله، زمان نظافت محل، زمان جمع آوری اقلام بازیافتی، مراکز انباشت، چاه های جاذب و... با نصب بنرهایی به ساکنین این محلات اطلاع‌رسانی شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات