خروج 18 حلقه چاه آب کاشمر از مدار به‌دلیل مدیریت صحیح تامین و توزیع آب

خروج 18 حلقه چاه آب کاشمر از مدار به‌دلیل مدیریت صحیح تامین و توزیع آب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌رضا عباسی" مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر با اعلام این مطلب افزود: این طرح با مدیریت صحیح تامین و توزیع آب در شهر کاشمر اجرایی شده است.
وی ظرفیت مخازن ذخیره آب شرب شهرستان را ۳۸ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: مصرف سرانه آب مشترکان در کاشمر حدود ۱۸ مترمکعب در ماه  است و ۹۳ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.
عباسی با بیان اینکه کاشمر جزو شهرهای بزرگ استان است و تأمین آب این شهرها حساسیت‌های خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: آبفای شهرستان بالغ‌بر ۷۳ هزار مشترک را زیرپوشش دارد که ۴۲ هزار مشترک در شهر کاشمر خدمات دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اجرای فاز اول ارزیابی برنامه ایمنی آب با یک میلیارد ریال اعتبار یاد آور شد: این طرح برای بسیاری از برنامه‌های اقتصادی شهرستان می‌تواند خط‌ مشی و مسیر تعیین کند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کاشمر همچنین از هوشمندسازی شبکه توزیع آب این شهر خبر داد و گفت: سال قبل پروژه اصلاح توسعه شبکه توزیع آب و فاضلاب شهر کاشمر برای هوشمندسازی اجرا و کلر زن‌های آنلاین راه‌اندازی شد و برای امسال هم نصب کدورت سنج، کلر سنج و فشارسنج آنلاین و نصب شیرهای فشارشکن در دستور کار قرار دارد.
عباسی درباره وضعیت آب شرب روستاهای بخش مرکزی کاشمر گفت: از ۵۸ روستای این بخش ۵۲ روستا زیرپوشش آبفای شهرستان هستند.
وی با بیان اینکه سه روستای خرو، کلاته تیمور و تنورچه از آب شرب برخوردارند اما غیر پوشش هستند، افزود: سه روستای گندم بر، محمدآباد و کلاته نای لوله‌کشی آب شرب ندارند.
به گفته مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کاشمر، هم اکنون آب شرب این سه روستا به‌صورت روزانه با تانکر تامین می‌شود و با وجود بارش‌های خوب در سال آبی جاری، هنوز از بحران آب گذر نکرده‌ایم و مشکلات برطرف نشده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات