توقیف 80 دستگاه غیرمجاز برداشت آب در امتداد زاینده‌رود

توقیف 80 دستگاه غیرمجاز برداشت آب در امتداد زاینده‌رود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمدرضا صادقی" افزود: از آبان ماه گذشته تاکنون، در جهت حفظ و حراست از رودخانه زاینده رود، تاکنون بیش از 30 عدد تجهیزات تخلیه نخاله شناسایی و ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه گشت های حفاظت در امتداد رودخانه زاینده رود در سه شیفت کاری به شناسایی و توقیف ادوات تخلیه، برداشت آب و پساب اقدام کردند، افزود: تجهیزات تخلیه نخاله که در امتداد رودخانه زاینده رود از روستای چم طاق تا تالاب بین المللی گاوخونی اقدام می‌کردند، توسط یگان حفاظت رودخانه شناسایی و توقیف شد که این تخلفات نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه متخلفانی که نسبت به پاکسازی محل از نخاله اقدام نکردند، به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: در هشت ماه گذشته بیش از 50 عدد تجهیزات برداشت آب و پساب از رودخانه زاینده‌رود شناسایی و توقیف شد و با صورتجلسه به حراست انبار سد رودشتین تحویل داده شد.
وی ضمن تشکر از همکاری انتظامی استان اصفهان در شناسایی و توقیف تجهیزات غیرمجاز در بستر رودخانه زاینده رود تصریح کرد: از آنجا که برداشت آب و پساب از رودخانه زاینده رود و تخلیه نخاله حکم قضایی دارد و همچنین تخلیه نخاله و پسماند با بهداشت و سلامت جامعه پیوند مستقیم دارد لازم است افراد از این اقدام جلوگیری کنند.
صادقی به آمار تفکیک شده تخلفات در تخلیه نخاله هم اشاره ای کرد و افزود: بیشترین موارد شناسایی شده در تخلیه نخاله به مناطق شرق استان اصفهان و پس از آن شهرستان فلاورجان و در مقیاس محدودتر به منطقه مبارکه و لنجان اختصاص دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات