مقاومت سازه برج میلاد در برابر زلزله ۸ ریشتری

مقاومت سازه برج میلاد در برابر زلزله ۸ ریشتری

http://www.bananews.irبرج میلاد نه از هفته گذشته بلکه از زمان بهر‌ه‌برداری - اوایل سال۸۸- تحت پوشش بیمه‌ای بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیر عامل برج میلاد در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد درباره آنچه هفته گذشته مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن برج میلاد توسط بیمه ‌‌ایران اعلام شد، تصریح کرد: برج میلاد در طول سه سال گذشته که افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته همواره تحت پوشش بیمه بوده، اما در قرارداد جدید میزان سرمایه برج برای بیمه‌ شدن به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رحیم مطهرنژاد در پاسخ به این پرسش که آیا برج میلاد در مقابل حوادث طبیعی از جمله زلزله نیز بیمه است، گفت: برج میلاد نیازی به بیمه زلزله ندارد؛ چون سازه آن در مقابل لرزه‌های تا حداکثر ۸ ریشتر مقاومت دارد.

براساس قرارداد منعقده بین بیمه ایران با شرکت برج میلاد تمامی خسارات وارده به ساختمان‌ها، تاسیسات، اموال، اثاثیه، تجهیزات و محتویات سازه برج، مرکز همایش‌های بین‌المللی و پارکینگ‌های طبقاتی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای بیمه ایران قرار دارد.

همچنین جبران خسارات جانی و مالی وارده به اشخاص ثالث و تمامی شرکت‌کنندگان در همایش‌ها، مراجعان، بازدیدکنندگان از مجموعه برج، کارکنان و مجریان همایش‌ها در طول برگزاری نشست و همایش‌ها بر عهده این شرکت خواهد بود.

به این ترتیب بیمه ایران در این قرارداد مجموعه‌ای از خدمات بیمه‌ای را به درخواست شرکت برج میلاد اعم از بیمه نامه‌ مهندسی سازه‌های تکمیل شده و تمام خطر نصب و همچنین مسوولیت در مقابل اشخاص ثالث اعم از بازدیدکنندگان و کارکنان و مسوولیت پارکینگ را به بیمه‌گذار ارائه کرده است.

پوشش های بیمه ای ارائه شده به برج میلاد در حالی است که قرار گرفتن این برج در مجاورت گسل ملاصدرا نیاز به پوشش بیمه‌ای در مقابل حوادث طبیعی به خصوص زلزله را ضروری می‌کند.

گسل ملاصدرا که از خیابان شریعتی تا شهرک غرب امتداد یافته، محلات ونک، میرداماد، سعادت آباد و شهرک غرب را ناایمن ساخته است و احداث برج میلاد نیز دقیقا در مجاورت این گسل صورت گرفته است.

اما رحیم مطهرنژاد مدیر عامل برج میلاد در خصوص علت بیمه نشدن برج در برابر زلزله اظهار کرد: آنچه به عنوان پوشش بیمه ای برای برج لازم دیده شده بود انجام شده است. علاوه بر این برج میلاد آمادگی مقاومت تا ۸ ریشتر را دارد.

او در پاسخ به این سوال که چرا سرمایه تحت پوشش برای برج میلاد نسبت به هزینه های انجام شده برای آن کم است؟ گفت: آنچه براساس نظر کارشناسان بیمه ای برای این قرارداد تعیین شده است این میزان بود که البته تمامی ‌این سرمایه توسط خود شرکت بیمه ایران تامین شده است و شرکت‌های بیمه اتکایی در آن دخیل نیستند.  برای برج میلاد تا سه سال پیش که تازه به بهره‌برداری رسیده بود حدود ۲۶۶ میلیارد تومان هزینه شده بود که در حال حاضر با توجه به تجهیزات و ارزش‌افزوده، باید سرمایه برج به مراتب بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان شده باشد.

 

 

    نظرات