رفع ۲۴ نقطه حادثه خیز در سطح منطقه پنج شیراز

رفع ۲۴ نقطه حادثه خیز در سطح منطقه پنج شیراز

به پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، فرود بذرافشان افزود: با مطالعه و بررسی معضلات ترافیکی و شناسایی نقاط حادثه خیز در سه ماهه اول سال جاری ۲۴ نقطه حادثه خیز با اجرای اصلاح هندسی و نصب تجهیزات ترافیکی رفع شد.
وی از مناسب سازی ۱۰ ایستگاه اتوبوس و ۵ گذرگاه عابر پیاده در سطح منطقه در طی سه ماه ابتدای سال جاری خبرداد.
فرود بذرافشان با تاکید بر تلاش های صورت گرفته برای ارتقا سطح کیفیت زندگی، امنیت و سلامت شهروندان در شهرداری منطقه پنج شیراز برنامه رفع ۸ نقطه حادثه خیز تا پایان سال عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۴۰ نقطه حادثه خیر در سطح منطقه پنج شیراز پس از بررسی و کارشناسی شناسایی، اصلاح هندسی یا ایمن سازی و رفع شد و در راستای رفع نیازهای ترافیکی منطقه ۸۰۰ تابلو و علائم راهنمایی به روز رسانی و ۱۳ سرعت کاه و سرعت گیر برای افزایش ایمنی وکاهش سرعت نصب شده است .
شهردار منطقه پنج شیراز گفت: ۲۵ گذرگاه عابر پیاده جهت تسهیل عبور معلولین و سالمندان مناسب سازی شد و در تکمیل این اقدامات در جهت افزایش سطح آگاهی و فرهنگ ترافیکی شهروندان بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز در ۱۰ مدرسه در منطقه به صورت چهره به چهره  وبا اهدا بسته های فرهنگی آموزش ترافیکی داده شد و در قالب طرح مبتکرانه همراه ترافیکی  دانش آموزان تاثیرگذار انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی با یادآوری طرح های ترافیکی سطح منطقه تا پایان سال جاری از تکمیل پارک آموزش ترافیکی به منظور افزایش ظرفیت آموزش ترافیک و ارتقا سواد و فرهنگ دانش آموزان کودک و نوجوانان در فضای مناسب بصورت عملی خبرداد.
فرود بذرافشان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به پیگیری های صورت گرفته توسط شهرداری منطقه در جریان بازدید معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز و مدیران وکارشناسان این حوزه رفع مشکلات ترافیکی از جمله پل عابر پیاده بنی هاشمی ،احداث پل عابر پیاده ارتش، ترمیم سرعت گیر و تجهیزات ترافیکی و آزادسازی مسیرهای دسترسی مهم و خط کشی معابر و گذرگاه های عابرپیاده برای تسهیل عبور و مرور شهروندان در دستور کار قرار دارد.
شهردار منطقه پنج شیراز در پایان عنوان کرد: رفع مشکلات حمل و نقل عمومی شهروندان منطقه و مناسب سازی ایستگاه ها و معابر گذر پیاده برای معلولین در حال پیگیری و انجام می باشد.
بر اساس این گزارش تا کنون ۸ گذرگاه عابر در بولوار دولت ، عرفان غربی و میدان ارتش به طول ۱۵۰ متر و همچنین ۳ معبر مسلم، لقمان و شهید خسروزاده به طول ۲۵۰۰ متر با نصب میخ مکعبی، استوانه به صورت طولی ایمن سازی شد. این در حالی است که روزانه واحد حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه پنج شیراز بازدید مستمر و به روز رسانی علائم ترافیکی را در دستور کار خود دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات