دستفروشان در مکانی متمرکز ساماندهی می شوند

دستفروشان در مکانی متمرکز ساماندهی می شوند

دستفروشی از مشاغلی است که همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های مدیران شهری مطرح بوده است و در عین حال به خاطر عرضه کالا به قیمتی مناسب تر با استقبال شهروندان مواجه است.

اما حضور این قشر از جامعه در نقاطی از شهر سبب افزایش ترافیک شده و آمد و شد را برای عابران پیاده و خودروها سخت می‌کند؛ از این رو متولیان این امر برآنند تا با ساماندهی دست‌فروشان، ضمن حل معضل ترافیک ، رفاه حال شهروندان را نیز فراهم آورند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، در نشست مشترکی که با حضور مجید مزنگی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری، مصطفی مهربانیان رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهر ساری‌، احمد گوران رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری و سرهنگ امیـری رئیس پلیس راهور مرکز استان برگزار شد بر ساماندهی دستفروشان در شهر ساری تاکید شد.

در این نشست، مجید مزنگی، ساماندهـی دست‌فروشان را گامی موثر در راستای زیبایی بصری شهری ، کاهش ترافیک و رفاه شهروندی عنوان کرد و گفت: ساماندهی دستفروشان و متمرکز نمودن آنها در مکان‌هایی مشخص به منظور برون‌رفت از مشکلات و نارسایی‌های مرتبط با این موضوع ضرورتی است که همـواره مدنظر سازمان قرار دارد.

وی افزود: ساماندهی دستفروشان از تضییع حقوق شهروندان برای استفاده از معابر و فضاهای عمومی، از طریق جلوگیری از سد معبر و اشغال غیر مجاز معابر و فضاهای عمومی و نازیبایی منظر شهری، جلوگیری خواهد کرد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری، کسب رضایت شهروندان را امری ضروری دانست و تاکید کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری در راستای رفاه شهروندان و کاهش ترافیک شهری در نقاط مختلف شهر با شعار هر شهروند ساروی یک بازار در دسترس، بازارچه‌های هفتگی را برپا کرده‌است که این موضوع تا حد قابل توجهی به کاهش تردد درون‌شهری کمک کرده‌است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات