وضعیت بارندگی روزهای اخیر استان و آبدهی رودخانه ها

سرپرست دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: طی هشدار سطح زرد شماره 13 اداره کل هواشناسی گلستان از جمعه مورخ 99/4/6 تا دوشنبه مورخ 99/4/9 ،افزایش ابر ، رگبار و رعد و برق پراکنده در استان گلستان پیش بینی شده بود لذا طبق آمار و اطلاعات ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای گلستان ، در این سامانه بارشی از عصر یکشنبه 8 تیر تا صبح سه شنبه 10 تیر 99، بیشترین مقادیر بارندگی در حوضه های گرگانرود و قره سو به وقوع پیوسته است به طوری که در ایستگاه های باران سنجی سد وشمگیر و شصت کلاته حدود 22 میلیمتر بارندگی ثبت شده است. در حوضه آبریز خلیج گرگان در ایستگاه باران سنجی باغو حدود 13 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسن فرازجو افزود : حوضه آبریز قره سو – ایستگاه آب سنجی سیاه آب در روز 9 تیر 99 دارای میانگین آبدهی حدود سیزده صدم  متر مکعب بر ثانیه بوده و در حوضه آبریز گرگانرود – ایستگاه هیدرومتری قزاقلی در بالادست سد وشمگیر نیز  آبدهی حدود یک و نیم متر مکعب بر ثانیه اعلام شده است.

گفتنی است شرکت آب منطقه ای گلستان از هم استانی های عزیز و گردشگران محترم خواهشمند است در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و همچنان از نزدیک شدن به رودخانه ها ، مسیل ها ، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل ، خودداری نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات