درخواست فرماندار تهران از شهروندان برای همکاری با ستاد سرشماری نفوس و مسکن

درخواست فرماندار تهران از شهروندان برای همکاری با ستاد سرشماری نفوس و مسکن

http://www.bananews.ir/فرماندار تهران با بیان اینکه کار سرشماری در شهرستان تهران با دیگر شهرها و استانهای کشور متفاوت است از شهروندان تهرانی خواست با مأموران سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ همکاری کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، محسن نایبی با بیان اینکه کار سرشماری در شهرستان تهران با دیگر شهرها و استانهای کشور متفاوت است از شهروندان تهرانی خواست تا با مأموران سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ همکاری مناسبی داشته باشند.

وی افزود: فرمانداری تهران، مجری طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان تهران است که با همکاری دستگاههای اجرایی مختلف، برنامه ریزی های لازم برای این سرشماری انجام شده است.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: کار سرشماری در شهرستان تهران با دیگر شهرها و استانهای کشور متفاوت است زیرا بیشترین جمعیت کشور، در شهرستان تهران مستقر هستند. همچنین شهرستان تهران به ۱۲ هزار مامور آمارگیر برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن نیازمند است که اقدامات لازم برای جذب و آموزش این افراد صورت گرفته است.

نایبی،اظهار داشت: شهرستان تهران برای انجام سرشماری به پنج ناحیه و ۲۰ منطقه تقسیم شده که بعضی از این نواحی به اندازه چندین استان جمعیت دارند.

فرماندار تهران با بیان اینکه ستاد اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان تهران فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است افزود: سرشماری پایه تمام تصمیم گیریها در حوزه های مختلف کشور است و با توجه به رشد روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف نیاز است آمار و اطلاعات به روز در اختیار برنامه ریزان و تصمیم گیران قرار بگیرد، زیرا اگر قرار است برای نسل آینده اقدامی انجام دهیم باید آماری دقیق و جامع از وضعیت موجود در اختیار داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به این نکته که هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم الی ۲۲ آبانماه سال جاری اجرا خواهد شد از شهروندان تهرانی درخواست کرد به منظور سرعت، دقت و کاهش هزینه ها در طرح سرشماری نفوس ومسکن، همکاری لازم را مبذول نمایند و با ارائه اطلاعات صحیح در پیشرفت شهر و کشور خود سهیم باشند.

 

    نظرات