احیای منطقه تاریخی توس، حق مشهدی‌هاست

احیای منطقه تاریخی توس، حق مشهدی‌هاست

احیای منطقه تاریخی توس، حق مشهدی‌هاست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، شهناز رمارم با اشاره حضورش در جلسه امروز کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در تهران اظهارکرد: 4 جلسه کمیته فنی تاکنون درباره بررسی طرح راهبردی توس تشکیل شده و طی این جلسات یکی از سناریوهای پنج‌گانه مشاور طرح به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بعد از این مرحله، طرح راهبردی توس باید در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب برسد، ادامه داد: این طرح از اسفند ماه سال 96 که از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به وزارتخانه مربوطه ارسال شد تاکنون بلاتکلیف بود و دیروز پس از دو سال و نیم از این وضعیت خارج شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اتفاقاتی که در جلسه امروز کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری درباره توس گذشت، گفت: موضع روز گذشته شورا و همچنین موضع شهردار در این جلسه و همچنین دفاع مشاور طرح باعث شد نظر اعضای این جلسه جلب شود و طرح به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه حق مشهد است که طرحی در محدوده منفصله‌اش بعد از سال‌ها بلاتکلیفی به سرانجام برسد، عنوان کرد: باید توسعه شهر مشهد، توسعه متوازنی باشد و این که توس به جرگه بافت‌های ناکارآمد شهری بپیونند، اصلا موضوع جالبی نیست.

رمارم تصویب این طرح را در آستانه میلاد بابرکت امام رضا(ع) به فال نیک گرفت و بیان کرد: همچنین در آستانه سالگرد فرمان مقام معظم رهبری برای احیای توس هستیم و امیدواریم اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه برای توس و آرامگاه فردوسی بیفتد.

کلید واژه ها: توس - شورای شهر - مشهد -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات