بافق، دروازه ریلی و مرکز خورشیدی کشور

بافق، دروازه ریلی و مرکز خورشیدی کشور

http://www.bananews.irحسین ندافیان ـ فرماندار بافق ـ و کاظم فرهمند ـ نماینده مردم بافق در مجلس ـ درباره مسائل راه آهن و کارخانه‌های لوکوموتیو بافق با مدیرعامل راه آهن کشور دیدار کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین ندافیان در این دیدار با اشاره به برخی از مشکلات و خواسته‌های شهرستان بافق گفت: تاکنون مکاتبه‌های متعددی درباره احداث کارخانه‌های تعمیرات اساسی، افزایش سهمیه بلیت قطار، راه‌اندازی ایستگاه مبارکه، بهسازی و ترمیم ایستگاه راه‌آهن بافق و اخیرا بحث کاهش نیرو و محدود کردن کارخانه‌های بافق مطرح شده که اقدام خاصی صورت نگرفته یا برای انجام آنها، وعده‌هایی داده شده که موجبات نگرانی مردم را فراهم آورده است.

مدیرعامل راه آهن کشور در این دیدار ضمن تشکر از مسئولان شهرستان و مجموعه راه آهن و اعلام رضایت کامل از شهرستان گفت: در شهرستان بافق روند اجرایی کارها بسیار خوب بوده و در بحث کارگری و فعالیتهای بالقوه بسیار فعالیت شده و به دنبال این موضوع و رضایتمندی از مجموعه به هیچ‌وجه قصد کوچک کردن کارخانه‌های تعمیرات لوکوموتیو و کاهش نیرو در سایر قسمتها در دستور کار راه آهن نیست و نخواهد بود زیرا ما بافق را به عنوان دروازه ریلی و مرکز خورشیدی کشور می‌دانیم.

صاحب محمدی با اشاره به توسعه و آینده روشن بافق، تصریح کرد: یکی از اقدامات راه‌آهن کشور در بافق، احداث ایستگاه مبارکه بود آن هم به این دلیل که مبارکه ـ بافق در چهارراه ریلی کشور قرار می‌گیرد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با راه اندازی این ایستگاه بار ترافیکی ایستگاه بافق، کم و تردد مسافر به مراتب افزایش خواهد یافت.

صاحب محمدی درباره لکوموتیوهای چینی گفت: دیزل‌های چینی که خریداری شده یک مطلب جدید و مربوط به دپوهای جدید است که می تواند در سیرجان یا شهرستان دیگر کشور دپو شود و این موضوع ربطی به مصوبه هیئت دولت (کارخانجات اساس) ندارد، بلکه بنده تاکید بر اجرا داشته و همچنین به معاون ناوگان تاکید شده که با همکاری مسئولان شهرستان بافق نسبت به معرفی سرمایه‌گذار بخش خصوصی، موضوع اقدام مصوبه در بافق اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ایستگاه راه‌آهن بافق، خاطرنشان کرد: ساختمان ایستگاه بافق مربوط به قبل از انقلاب بوده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد و با مذکراتی که با فرمانداری انجام شده، کار محوطه سازی ایستگاه شروع شده که مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است. در مورد ساختمان هم مقرر شده که با مشارکت شهرستان و راه آهن اعتبار آن مشخص و در اسرع وقت نسبت به بازسازی اقدام شود.

وی با اشاره به تقاضای مردم بافق مبنی بر افزایش سهمیه قطار در بافق، گفت: در سفری که به بافق داشتیم مقرر شد ۲۰ درصد به سهمیه بلیت قطار افزوده شود که انجام هم شد ولی از آنجاییکه تردد مسیر تهران و مشهد زیاد است، از مدیرکل راه آهن استان یزد خواسته شد که شخصاً به این موضوع رسیدگی و خواسته مردم را عملی کند.

در پایان این دیدار صاحب محمدی خطاب به فرماندار و نماینده مردم بافق گفت: با توجه به مصوب شدن توسعه کارخانه تعمیرات لوکوموتیو بافق، همچنین ضرورت وجود این کارخانه و اختصاص اعتبار برای ایستگاه راه آهن در این شهرستان، شایعات مربوط به انتقال این کارخانه به سیرجان سخنی است بی‌مورد و اینجانب آن را تکذیب می‌کنم.

 

 

    نظرات