کاهش قیمت مسکن در چین برای نخستین بار طی یک سال گذشته

کاهش قیمت مسکن در چین برای نخستین بار طی یک سال گذشته

http://www.bananews.ir/بنانیوز- قیمت‌های خانه در چین در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل ۰٫۰۳ درصد کاهش یافت که نخستین کاهش در یک سال گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، سوفان هولدینگز که بزرگ‌ترین صاحب وب سایت املاک این کشور است اعلام کرد: قیمت‌های املاک مسکونی از صد شهر مورد بررسی، در ۵۴ شهر افزایش و در ۴۴ شهر کاهش یافت و قیمت مسکن در سراسر این کشور به هشت هزار و ۸۷۷ یوان (هزار و ۳۹۶ دلار) در هر متر مربع رسید. متوسط قیمت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶٫۱۵ درصد افزایش یافت.

ون جیابائو، نخست وزیر چین اول ماه میلادی گذشته اعلام کرده بود که تلاش‌های چین برای کنترل بازار املاک این کشور به مرحله حساسی رسیده است و این کشور باید به مقابله با افزایش قیمت در شهرهای فقیرتر بپردازد. دولت چین در ماه ژوییه اعلام کرد که قیمت‌های مسکن در شهرهای کوچک‌تر را کنترل خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در میان ۱۰ شهر بزرگ، قیمت‌های مسکن در شانگهای ماه میلادی گذشته ۰٫۲۳ درصد نسبت به ماه قبل آن کاهش یافت؛ همچنین در چونگ چینگ ۱٫۳۹ درصد کاهش و در پکن ۰٫۲۴ افزایش یافت. قیمت‌های مسکن در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۰، در همه ۱۰ شهر بزرگ چین صعود کرد.

به گفته لو ژانگ یوان، نایب رییس مرکز پژوهش و توسعه شورای دولتی، بازار املاک چین با بالا بودن تقاضا حتی پس از اینکه دولت به منظور مهار رشد قیمت، شمار خانه‌هایی را که افراد می توانند خریداری کنند محدود کرد، دچار بن بست شده است. دولت احتمالا محدودیت‌های املاک را در سال آینده نیز حفظ می کند.

 

 

    نظرات